Chlie har astma

MissFideli

Trådstartare
Chloe har fått astma :( Den började som troligen allergiskt framkallad, men nu tror hon att den är kronisk. Vi får se.
Första månaden var kortisontabletter den enda behandlingen, men nu har vi gått över på inhalator. Hon är så duktig :love:

2 ggr/dygn, 15 andetag på 2 puffar per gång

Chloe har fått astma :( Den började som troligen allergiskt framkallad, men nu tror hon att den är kronisk. Vi får se.
Första månaden var kortisontabletter den enda behandlingen, men nu har vi gått över på inhalator. Hon är så duktig :love:

Duktig katt!!! Vår var paniskt rädd för inahlatorn inte ens när den var i delar vågade katten komma nära.

Men så tålmodig hon är, duktiga missan! Accepterar snällt att andas i masken och sitter lugnt stilla. Jättefint, tog det lång tid att vänja in henne?

Det ska jag :love:
Hur gör ni med eran nu?

Vår katt åt kortison 2,5 mg dagligen i flera flera år. Vilket troligt enl veterinären löste ut diabetes. O det är inte behandlingsbart med kortison tabl.

Men katten var paniskt rädd för Inhalatorn. Plockde i delar, la i räkor, det godaste katten viste. Men katten vågade inte va i samma rum som inhalatorn. Hade delar av inhalatorn i olika rum. Ingen katt i de rummet där det fanns delar. Så efter några veckor gav jag upp o katten fick sin kortison tablett. O inhalatorn i sin kartong i förådet...
Så inhalatorn är bättre! Det blir behandling där den ska vara o diabetes risken minimal.

Börjar känna att det hade varit mysigt med katt sälskap igen

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 319
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar