Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
det spelar väl ingen roll? vill någon sno hunden kan de säkert hitta på ett nytt namn åt den och om hunden hittas av någon vänlig är det ju bra med adressen. det hade varit en annan femma om alla papper suttit på hunden, men så är det ju inte.
Det är mycket enklare för någon att behålla hunden om han kan hundens namn och lättare att hålla hemmifrån om han vet adressen. du har inte hört om telefon eller?
har man telefonnumret så är det hur enkelt som helst att kolla upp adressen. förstår fortfarande inte varför det skulle vara lättare att behålla hunden för att man kan dens riktiga namn?
hur skulle andra människor veta om du kallar hunden vid dess riktiga namn eller vid ett påhittat? det tar inte lång stund att få hunden att lyssna på ett annat namn. jag vill inte heller få mina hundar stulna, men jag förstår inte ditt resonemang.
Jycken var chippad när jag köpte den och sen har jag tatuerat den. Chippet har en tendens att vandra men det finns ju kvar nånstans... Tatueringen är nog det säkraste om man tappar hunden eftersom de flesta vet om detta med öronmärkning.
Min gamla hund hade däremot ett pigment som "åt" upp färgen så efter bara ett år var allt utom två små gröna prickar borta. Så han fick man märka om ofta.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.