Childeric-sadel

M

Meijo

Är det ngn som vet childeric-sadlarnas hemsida(om det finns nån)och vart man kan beställa en sån sadel från om man ska köpa en?
//Hanna

Sv: Childeric-sadel

Hejsan Hanna!

Jag har nummer till en som provar ut Childeric-sadlar.
Vi kan ju ta det nästa gång vi hörs, påminn mig bara ;)

Kram!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Jag är också intresserad av childeric sadeln. Har de någon hemsida tro? De är ju inte gratis men helt underbara att rida i. De kanske har avbetalningsköp..... :o

Ja...usch så himla dyra..... :( men är intresserad o vill gärna kontakta en utprovare i vart fall.

Superbra Frida...men vi tar det sen då ;) Kommer föresten ut i veckan nu....o kollar AlliUnnsadeln..Ha det finyt

Kramar

Jag köpte en Childericsadel i november (eller jag beställde den i augusti och fick den i november!) och DEN ÄR VÄRD PENGARNA! ÄÄÄÄlskar den! :love:
Tyvärr har den ingen hemsida i Sverige!

/Malin

:eek: de är riktigt svårt att hitta begangnade Childericar! ett kap alltså!

/Malin

har numret till utprovaren i Sthlm (om du inte redan har det). PM:a mej så får du det!

/Malin

Men har de en hemsida alltså? (i nåt annat land?)

ja det finns childericsidor i frankrike och england, men har aldrig hittat någon med en bild eller fakta om dressyrmodellen eller islandshästmodellen, tyvärr.

http://www.trumbullmtn.com/Saddle_ pages/Close Contact/New_Luc Childric/Luc_cc_1.htm

http://www.thebridlepath.com/childeric.html

http://www.empiresaddlery.com/newpage2.htm

http://www.atlantasaddlery.com/html/luc_childeric.html (här fanns bild på dressyrmodellen förrästen)

Försökt med att söka på google själv? ;) Finns massor!

/Malin

visst känns det så!
Det går väl fortare att söka där än att ställa en fråga här och sedan vänta på svar...eller?

Ja..men nu råkar det vara så att jag självklart sökt på google innan. Och även kollat runt på hästsidor i Sverige.
Jag vet inte varför jag inte kom in på sidor som du, Freyr, hittat men det gjorde jag i vart fall inte. Ledsen att behöva ställa till besvär då...men hade jag hittat det jag sökt av min letning hade jag knappast frågat.

Tack iaf för sidorna. Jättesnällt.

Jag har hittat ganska månfa begagnade "Childericar" :)
Men jag vill, när jag köper en ny sadel, ha en ny som är efter min häst och mig!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

ok, urrsäkta! Jag sökte på Luc Childeric på Google och fick MASSOR träffar!

/Malin

Sökte för en vecka sen tror jag det var....sökte kanske bara på Childeric-sadlar..(hittade inte en sån sida jag ville ha där...en del sidor innefattade childericsadlar men inte precis vad jag sökte)...kanske i så fall där problemet låg i......men jag hade inte ställt frågan här för att slippa leta själv om det e det du tror. :devil: Ställde den för att jag seriöst inte hittade en sidan jag sökte efter. Undrade i fall ngn visste nån sida från Sverige eller nån annan sida som var mer av typen jag letade efter. Om jag sedan uttryckte mig oklart i min första fråga när jag startade tråden..kan hända. :( Jag tycker inte det...men men....Ledsen om ni tror att jag inte letat själv....för så är inte fallet.

Det känns lagom roligt att fråga något här igen eftersom en del bara tror att man e en lat glidare som hoppas på att andra ska göra jobbet åt en utan att man själv försökt. :mad:

(Missförstå inte..jag e tacksam för hjälpen...men tycker det känns sådär att bli anklagad för att vara en smula blåst o inte kunna söka på google...*dumma mig*) (är trött o lite ledsen(för annat) så jag hoppas inte detta låter otrevligt eller så :crazy: inte menat)

Senast ändrad av en moderator:

det är lugnt!
Det handlade inte så mycket om dej som om folk på forum överlag. Väldigt många har inte lärt sig söka i sökmotorer alls. Ett tips kan ju vara att skriva att du sökt, men inte hittat nått.
Ja, tyvärr har Childeric-sadlarna ingen svensk hemsida.

/Malin

Jaha okej.....alltså inte menat att skriva så "häftigt" i går kväll..var lite ur balans då med :crazy:
Jag förstår att man tröttnar folk inte söker överhuvudtaget o bara vill att andra ska plocka fram info åt en....och ja....jag ska tänka på det tills nästa gång att skriva mer utförligt om hur jag sökt o så. Tack än en gång :D Ha en bra dag//Hanna

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Utrustning Har precis fått hem mina drömmars sadel, en childeric DAC. Men den skulle behöva lite omsorg. Givetvis hade det bästa varit att köpa...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka