Chevinal Plus, finskt mineralfoder

L

Lord Owen

Är det någon här som använder Chevinal plus mineralfoder? Vad tycker ni om det?
 
Sv: Chevinal Plus, finskt mineralfoder

Vet inte om det finns flera olika, men jag ger i alla fall Chevinal som är flytande. Fungerar super på min häst! :) Han slutade att äta andra mineralfoder (i pellets eller grusform) och vi började då med Chevinal. Lätt att hantera osv. Man måste dock tänka på att det inte innehåller något kalk och fosfor. Beroende på den stora variationen av dessa mineraler i basfodret eller något liknande tror jag att det står på dunken. :)
 
Sv: Chevinal Plus, finskt mineralfoder

jag använder det både flytande och det i pelleterad form, mineralfodret, och jag tycker det funkar bra hittils. det är de enda mineraler han äter utan att det blandats upp med något godare. :smirk: men jag hade aldrig hört talas om dem innnan jag köpte dem så jag tänkte höra mig för här :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
752
Senast: hollypolly
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
929
Senast: Zpunk
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 524
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp