Chem trails - tror ni på dem?

Lena Furberg

Trådstartare
Ja, är Chemtrail-teorin en sk conspiracy theory utan grund, eller finns det nåt korn av sanning bakom tron att de vita strimmorna man ser efter jetplan på himlen (kondensation från motorerna) inte alls är kondensation utan kemikalier som USA sprider från flygplan världen över?

Jag har alltid tänkt att det är en teori skapad av folk med en aning förföljelsemani (ursäkta) liksom alla andra bisarra teorier, från att USA själva sprängde sina twin towers den 11 September, till att prinsessan Diana mördades på uppdrag av regeringen.

Men väldigt många jag träffar på, tror på teorin om chemtrails. Vad tror ni?
 
Senast ändrad:
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

haha va? :D

Jag har två små frågor..

- Om ett flygplan flyger mellan exempelvis Moskva och Teheran, hur har USA fått in sina kemikalier där?

- Varför skulle USA vilja sprida kemikalier över världen? Framför allt på sina inrikesflighter..
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Har missat det helt.
Vad skulle det vara för kemikalier annars och várför? Eller borde jag googla? ;)
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

haha va? :D

Jag har två små frågor..

- Om ett flygplan flyger mellan exempelvis Moskva och Teheran, hur har USA fått in sina kemikalier där?

- Varför skulle USA vilja sprida kemikalier över världen? Framför allt på sina inrikesflighter..

Ja motivet är högst oklart.. Och med tanke på att även små privata plan kan lämna avtryck på detta vis, hur har de fått med alla dessa på planen?

Jag brukar ta på mig foliehatten för säkerhets skull!

Måste göra en ny, det märker jag. Har inte varit i fas med konspirationsteorierna sedan råttan i pizzan.. My bad!
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Jag tror inte ett dugg på chem-trails. Det är sjuka människor som inte har tillräckligt att göra i sina liv som kommer på sådana saker.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Jag trodde att detta bara var ett skämt, men du menar alltså att folk på allvar TROR på sådana dumheter!? O_o
 
Senast ändrad:
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Jag trodde att detta bara var ett skämt, men du menar alltså att folk på allvar TROR på sådana dumheter!? O_o

Jodå, jag har en bekant som OFTA lägger upp bilder på FB, han tror helt klart på det:D

Själv sällar jag mig till skaran skeptiker, jag menar varför????:p
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

ok, jag var bara tvungen att googla.. Antingen har jag mest vettiga människor i bekantskapskretsen eller så vågar de inte dela sånt där med mig ;)
Mänsklighetens genomsnittliga mentala förmåga har jag gett upp på för länge sedan, mest nedslående för den är väl att titta på nyheterna.. Det här är ju rätt harmlöst iaf och kan ha viss underhållningsfaktor :D
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Inte bara det, dom kan dessutom vara dina närmaste grannar. :nailbiting:

Mandalaki: Du har väl bara inte glömt jorda foliehatten? Mycket viktigt! :cool:
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Inget förvånar mig längre. Folk litar på saker de sett på YouTube och har det som sin källa för kunskap.

Min chef tror att regeringen har släppt ut något i luften nu för att "testa" och se vilka som blir sjuka. Enligt hen har hen aldrig varit med om att så många fått lunginflammation som detta samt förra året!

Aids spred för övrigt också för att "kolla vilka som blev sjuka".
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

:D Svarar alla.

Nej, jag har inga i min omedelbara närhet, dvs nära vänner, som tror på det, men "bekanta" då, som dagligen lägger in artiklar och inlägg på fb om detta. Och de får massor med gillningar och kommentarer från andra Troende. Så jag började undra aom jag kanske är ovanligt godtrogen som tycker det hela låter absurt bortom rimlighetens gräns.

Bl.a. lägger man in foton på flygplan med rader av väteskefyllda containrar, som (enligt foliehattarna) ska innehålla dessa kemikalier. De som jobbar inom flyget förklarar att det rör sig om vattenbehållare som används när man testar planets "uppförande" vid snedlastningar t.ex. (vattnet kan tömmas och omfördelas så att viktfördelningen ändras i planet). Dessa foton visas som BEVIS!

Jaja, men då behöver jag inte fundera mer på den saken. Jag började, som sagt, tro att jag missat nåt ödesdigert...
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Det har du, tex. att jag skaffat mig en landsvägsracer och numera är odödlig. Nu fattas bara dom ballistiska trikåerna. :angel: :p

JAAA! Heja! Jag har en jag med (som du kanske vet) och satsar på Kalmar Ironman 2015 :D (Allvar!) Häng på!
Trikåbrallor med vaddering bör du ha......
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Haha, jag satsar FÖRST och främst på att hålla mig på rätt köl och bli ett team, inridning är viktiga saker och jag har ingen tränare men än så länge har inte Monarken slängt av mig iallafall. :D
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Har missat det helt.
Vad skulle det vara för kemikalier annars och várför? Eller borde jag googla? ;)

Kemikalierna har egenskapen att den som andas in dom tror att de vita strimmorna efter flygplanen är vattenånga! Se bara i den här tråden. :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp