Chem trails - tror ni på dem?

Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Tror du att de förgiftar hela sin befolkning?
Nog för att de är puckade, men nej, riktigt så går det inte till. Lite här o där för att se vad som händer bara ;)

Och som sagt, regeringar har ERKÄNT. Så det handlar inte om några frågetecken överhuvudtaget. Detta har hänt.

niphredil: Jag har bara grovt ointresserad. Jag skiter fullständigt i om min regering försöker döda mig, eller nån annan heller för den delen. Det är liksom helt ointressant.

Jag hävdar absolut inte att det är så, jag bara säger att faktan går inte ihop, det är inte logiskt för 5 öre.

Men om de har erkänt borde det ju gå att få källa på det. Har du det, kan du länka?
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Jag var intresserad av detta för några år sedan, då hade jag länkar på det. Idag har jag inte orken att leta reda på det.

Trani: Har jag? Vad vet du om det? Jag säger bara att logiken går inte ihop. Man startar inte ett krig mot ett land för att fånga EN MAN! Nog för att USA är puckade, men inte ens de kan vara så puckade.

Och det med att regeringar har förgiftat sin egen befolkning. Ja, det är ju fakta, så jag vet inte hur illa det är att tro på det, men men.

Sen att det är gift i mer eller mindre allt vi äter idag och i våra kläder är väl en annan 5:a, där har vi ju ett val, men vi väljer att inte kunna något om vår mat och inte veta vad allt som står på innehållsförteckningen är.
Men det är nog mest bara för att det passar sig för producenterna, det har nog knappast någon regering med att göra.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Du har ju skrivit det här. Att USA har en aggressiv och imperialistisk utrikespolitik bevisar inte att det var regeringen som orsakade 9/11. (Eller att det var judar som gjorde det.) Antagligen tycker du att logiken inte går ihop för att du inte har vare sig faktakollat konspirationsteorierna eller kollat upp ordentlig fakta.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Tror du att de förgiftar hela sin befolkning?
Nog för att de är puckade, men nej, riktigt så går det inte till. Lite här o där för att se vad som händer bara ;)

Och som sagt, regeringar har ERKÄNT. Så det handlar inte om några frågetecken överhuvudtaget. Detta har hänt.
Fast så är det nog inte heller. Jag tror inte att de har testat bara för testandets skull. Det är nog Irak som har kört lite kemiska vapen på både shiamuslimerna och kurderna. Det är nog Israel som kört lite kemiska vapen på palestinier. Det är nog Turkiet som har "testat" lite mer på kurderna. Det är nog Ryssland som "testat" lite på Tjetjenien. Det är nog Kina som "testat" lite på Burma. Det är nog Argentina som använt lite på någon gerilla de behöver lösa upp.

Det handlar ju om riktiga konflikter, inte bara om att testa för att se vad som händer.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

kl
Senaste inlägget via fb: Morgellons Disease, orsakat av chemtrails! Samtidigt en biblisk profetia uppfylld, om metaller som faller från himlen :nailbiting:
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Fast så är det nog inte heller. Jag tror inte att de har testat bara för testandets skull. Det är nog Irak som har kört lite kemiska vapen på både shiamuslimerna och kurderna. Det är nog Israel som kört lite kemiska vapen på palestinier. Det är nog Turkiet som har "testat" lite mer på kurderna. Det är nog Ryssland som "testat" lite på Tjetjenien. Det är nog Kina som "testat" lite på Burma. Det är nog Argentina som använt lite på någon gerilla de behöver lösa upp.

Det handlar ju om riktiga konflikter, inte bara om att testa för att se vad som händer.

Exakt. Man ska komma ihåg att det är ekonomi i sådant här också, det är inte gratis med experiment med ngn form av dignitet, varför slösa det på random människor från den egna befolkningen? Vore lika korkat som att börja skjuta dem på gatan och inget vidare för landets ekonomi. Nej lite bättre får de fixa till teorierna tycker jag. Iaf ngt i stil med att regeringen ger sig på och besprutar ålderdomshem för att slippa kostnaden, sjukhus av samma anledning, osv.. Man kanske skulle börja lansera en egen teori och se hur många som nappar?? :sneaky:
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Min chef tror att regeringen har släppt ut något i luften nu för att "testa" och se vilka som blir sjuka. Enligt hen har hen aldrig varit med om att så många fått lunginflammation som detta samt förra året!

Har han någon teori om vad man använder datan till och hur man samlar in den?
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Jag hävdar absolut inte att det är så, jag bara säger att faktan går inte ihop, det är inte logiskt för 5 öre.

Vilken fakta och enligt vilken källa? Är det Zeitgeist du använder som faktakälla (vilket det verkar lite som, gällande 9/11 i alla fall) så har filmen fått väldigt mycket kritik för att lägga fram fakta utan källor och även använda felaktiga citat. Det finns en hel del fakta som förklarar hur husen kunde rasa som de gjorde, vad är det som gör att den är svårare att tro på?

Personligen är jag ju ganska övertygad om att ifall det var omöjligt för husen att rasa på de sätt de gjorde och annan fakta inte stämde, så hade experter över hela världen engagerat sig i frågan och försökt få fram och presentera fakta. Så är ju inte riktigt fallet och därför har jag lite svårt att tro på de teorierna.

Gällande chem trails, vad menar du att regeringen vill uppnå med att släppa ut kemikalier på oss? Vad tjänar de på att förgifta sina egna länder, de måste ju ha något syfte med testen, annars är det väl ganska värdelöst, för att inte tala om vansinnigt? Vad vinner de på det?
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Jo, MKUltra t.ex.
Fast det var ju inte på befolkningen i stort. LSD-testerna gjorde man till exempel på mentalt sjuka och på soldater, vilket de inte berättade för försökspersonerna. Det handlade ju inte om att man släppte ner tusentals enheter med LSD för att testa på befolkningen.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Fast det var ju inte på befolkningen i stort. LSD-testerna gjorde man till exempel på mentalt sjuka och på soldater, vilket de inte berättade för försökspersonerna. Det handlade ju inte om att man släppte ner tusentals enheter med LSD för att testa på befolkningen.

Okej här finns fler exempel då då:

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_biological_weapons_program#Experimentation_and_testing


1950 In an experiment to determine how susceptible an American city would be to biological attack, the U.S. Navy sprays a cloud of bacteria from ships over San Franciso. Monitoring devices are situated throughout the city in order to test the extent of infection. Many residents become ill with pneumonia-like symptoms. http://rense.com/general56/biolog.htm
 
Senast ändrad:
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Personligen är jag ju ganska övertygad om att ifall det var omöjligt för husen att rasa på de sätt de gjorde och annan fakta inte stämde, så hade experter över hela världen engagerat sig i frågan och försökt få fram och presentera fakta. Så är ju inte riktigt fallet och därför har jag lite svårt att tro på de teorierna.

Men åhhhh... Alla dom experterna har ju blivit mördade förstår du väl ;)

/Lavinia, tycker konspirationsteorier är jätteskoj och har foliehattar i olika färger så de matchar kläderna (så aliensarna inte hittar mig när de kommer) :-)
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

KL,

Det är säkert ingen som betvivlar att det då och då ker oegentligheter i världen. Otäcka experiment görs i diverse syfte och inte alltid utan medgivande. Det har säker släppts ut chemikalier i luften vid några tillfällen osv. De som gillar liknade konspirationsteorier är förmodligen de som har fuffens för sig, de kan jobba i lugn och ro.

Problemet uppkommer när det kommer konstigheter som att en stat regelmässigt släpper ut kemiskt avfall med flygplan i vart och vartannat plan, att man försöker dölja en planet, att man har för vana att sprida bakterier för att testa sjukdomar osv. Det blir smått löjligt när vissa tittar upp inluften och är bergsäkra på att det är kemiskt avfall som sprids.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

KL

Det finns också "bevis" för att skolskjutningarna är arrangerade av regeringen, ibland helt enkelt fejkade (man visar foton av dödade barn, som sedan -vips!- dyker upp livs levande på nya foton!) USA:s regering vill nämligen få till vapenkontroll och avväpna medborgarna - de är för många, och när de inte längre har vapen att försvara sig med, kan regeringen börja skjuta av dem (!) för att få ner befolkningssiffrorna.

Vad ska man säga? Nåt alls?
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Kan man dra slutsatsen att alla epidimier startas av myndigheterna någonstans?
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Ett av de pinsammast ögonblicken jag varit med om var när vi gjorde ett arbete i skolan som gick ut på att intervjua folk om invandrare. Jag minns inte frågeställningarna. En äldre man berätttade mycket trovärdigt om potatisodlingen några från land XX hade i vardagsrummet. Vi var en 4 i gruppen, alla utom en vägrade att ta med det i den skriftliga redovisningen av förklarliga skäl, det var inget arbete om vandringssägner, men den som hade avvikande åsikt. Hon tog upp det på den muntliga redovisningen såsom det var gruppens slutsats.

Det värsta var att det var en helt normal intelligent tjej på en teoretisk linje på gymnasiet. Folk man tror har lite koll åtminstone. Vi hade försökt förklara, nu fick vi allihop en skrapa för godrogenheten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp