Chem trails - tror ni på dem?

Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Det visar att de inte var så motiverade till att fånga/döda honom, utan att de hade andra motiv istället. Hade de bara velat göra det så hade de ju kunnat utföra det på betydligt bättre sätt, och framförallt betydligt kortare tid.

Spaningsarbetet var (och är fortfarande) till största delen hemligt och eftersom ingen annan hittade honom tidigare så går det ju inte veta om USA hade kunnat göra det på ett betydligt bättre och enklare sätt.

Det är ju bara länder med olja som USA hittar massförstörelsevapen i, eller som har terrorister som bara mååååste utplånas :angel:

USA producerar 60% av sin olja själva. 28% kommer från Canada, Mexico, Ryssland, Saudi och Venezuela. Samtliga länder USA letar terrorister i står väl för en sisådär 3-6%. Sett till hur mycket krigen kostar USA går det liksom inte ihop att hävda att motivationen skulle vara att försvara en liten del utav deras oljeimport.

Kolla sedan på vilket sätt byggnaderna kollapsar, och kolla framförallt på byggnad 8. Inget plan åkte in i det, och om jag inte minns fel så var dessutom hela byggnaden utrymd redan innan. Det var folk på plats och röjde och tog med sig saker därifrån tidigt.
Det är ganska så uppenbart att de försökte dölja något.

Kolla gärna hur det går till när man river en riktigt stor byggnad med, jämför med hur byggnad 8 kollapsar...

Byggnad 7 menar du. Byggnaden blev utrymd eftersom den brann och att det fanns risk för kollaps efter byggnaden blivit skadad (av splitter etc från WTC 1 & 2). Brandmän gick in för att söka igenom byggnaden.

National Institute of Standards and Technology har en över 10,000 sidor lång rapport om kollapsen av byggnad 7 där man skriver att man inte hittat några bevis för att byggnaden skulle kollapsat p.g.a en kontrollerad rivning. Man pekar samtidigt ut flera goda bevis för att det inte var det.

(Edit: Exempelvis ljudet, jämför dessa två:
http://www.youtube.com/watch?v=vRLShJW5drE
http://www.youtube.com/watch?v=VyhMTOdRnRo )
 
Senast ändrad:
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Ja, är Chemtrail-teorin en sk conspiracy theory utan grund, eller finns det nåt korn av sanning bakom tron att de vita strimmorna man ser efter jetplan på himlen (kondensation från motorerna) inte alls är kondensation utan kemikalier som USA sprider från flygplan världen över?

Jag har alltid tänkt att det är en teori skapad av folk med en aning förföljelsemani (ursäkta) liksom alla andra bisarra teorier, från att USA själva sprängde sina twin towers den 11 September, till att prinsessan Diana mördades på uppdrag av regeringen.

Men väldigt många jag träffar på, tror på teorin om chemtrails. Vad tror ni?

Självklart, men det är inte USA som ligger bakom det är golit
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Jag vågar inte, det finns risk att jag förlorar min tilltro på mänsklighetens genomsnittliga mentala förmåga. :cautious:

Tja, 7% röstar på SD vars hela politik bygger på liknande vanföreställningar och konspirationsteorier....
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Nu var det ju inte det som var poängen oavsett. Jag är inte ens så intresserad att jag orkar kolla på dina klipp.

Men det är fakta att egna regeringar har gjort kemiska utsläpp på sin egen befolkning, det finns papper på det och flera regeringar har erkänt. USA skulle givetvis aldrig erkänna en sån sak, det går ju inte när det finns fler vapen än människor i landet.

Men med tanke på de senaste avslöjandena så skulle det förvåna mig mkt om de inte gjorde liknande saker.

Och jag fortsätter att vidhålla att starta ett krig för att döda EN MAN är en förbannat ineffektiv metod.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

De som är mest fanatiska i sin chemtrail-tro lägger ständigt upp foton på fb med helt vanliga contrails på himlen och kommenterar att det är ONATURLIGT! Sen lägger dom upp en bild på en himmel med bara små moln och menar, att SÅ ska en himmel se ut. Jaha ja...
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Fast i viss mening tycker jag man kan ge foliehattarna rätt: flygplan är inte naturliga.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

*KL*
Underbar tråd! :banana:
Gissar att begrepp som daggpunkt, temperatur och tryckhöjd inte riktigt går in i chemtrailanhängarnas tankevärld.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

jag la faktiskt upp en bild häromdagen på ett flygplan på facebook men det var mest för att jag tyckte att det va lite häftigt att det var en sådan stark/tydlig rand efter planet. Hade ingen aning om vad det kallades dock eller att det fanns folk som trodde att det var farligt :rofl:
1185076_10151521148681315_1180172359_n.jpg
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Det räcker med att lyssna på Ring P1, kan jag säga :crazy:

Åh, du menar Forum För Idioter!
:banghead::eek:

Får rysningar och byter snabbt kanal. Avundas maken so man asgarva åt alla dumheter en del kläcker ur sig. Tror livet är lättare så:crazy:
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Det verkar som om vissa människor VILL att dessa konspirationer ska finnas, de VILL tro att USA spränger 3000 av sina egna medborgare i luften, de VILL tro att "staten" eller "regeringen" har en hemlig agenda att utsätta den egna befolkningen för diverse experiment.

Det riktigt pinsamma är dock att de i sin egen idioti tror sig vara smartare än alla andra, tror sig ha "genomskådat" något, när den tragiska sanningen är att de i bästa fall är lurade och i värsta fall bondfångare.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Om regeringen besudlar folket med kemikalier, vart bor regeringen? Får inte de kemikalier på sig?
Vad äter statens människor? Osv osv....

Flygplan är giftiga i sig med avgaser, oljor i motorn mm men det är ju bilar och batterier också...
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Äsch :sneaky: Miljöpartisten ger ju svaret på varifrån dessa tokigheter ursprungligen kommer ifrån (sen att hon är fnoskig är en annan historia). Geoenginering (att förändra/manipulera vädret) har ju funnits en längre tid så helt utan grund är ju inte påståendet att det sprutas saker i luften :p
http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/article3640395.ece

Sen att fantasin skenar iväg är ju nästan underhållande (jag älskar konspirationsteorier - mest för att det är helt fantastiskt hur en del kan ägna hela sina liv åt att "bekräfta" diverse tokigheter).

Bäst är i alla fall sprayandet :D.. Lite som man gör när man fångar rosa elefanter - ta med en fjärilshåv och en kikare; vänd kikaren bak och fram och titta på dem - vips är elefanterna så små att man kan fånga dem med håven!! Innovativt sa Bull. Sprayen borde väl fungera på vanliga moln med?? Jag menar, om man väntar tillräckligt länge så försvinner de kanske?
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Nu var det ju inte det som var poängen oavsett. Jag är inte ens så intresserad att jag orkar kolla på dina klipp
Så typiskt folk som hävdar konspiration i det fallet. Ni vill liksom inte ens kolla upp vad det är ni pratar om.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

Tror du att de förgiftar hela sin befolkning?
Nog för att de är puckade, men nej, riktigt så går det inte till. Lite här o där för att se vad som händer bara ;)

Och som sagt, regeringar har ERKÄNT. Så det handlar inte om några frågetecken överhuvudtaget. Detta har hänt.

niphredil: Jag har bara grovt ointresserad. Jag skiter fullständigt i om min regering försöker döda mig, eller nån annan heller för den delen. Det är liksom helt ointressant.

Jag hävdar absolut inte att det är så, jag bara säger att faktan går inte ihop, det är inte logiskt för 5 öre.
 
Sv: Chem trails - tror ni på dem?

"Grovt ointresserad" = ointresserad av fakta som talar emot konspirationsteorier. Du är ju tillräckligt intresserad av konspirationsteorierna för att ha gått på dem. Typisk foliehattlogik.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp