Charles Owen Show Jumping...i dressyr?

M

Mayflower

Jag har hittat en Charles Owen Show Jumper på Tradera. Jag har varit på jakt efter en sådan länge, fast utan läderremmar för att ha när jag tävlar dressyr, men inte hittat något. Nu undrar jag om ni tycker att det är ok att ha en med läderremmar på dressyrtävling, eller ser det fånigt ut? Hjälmen ser jättefin ut, men jag blev kluven till remmarna.....

Sv: Charles Owen Show Jumping...i dressyr?

Jag vet en del som tävlar dressyr med exakt den modellen (Charles Owen Show Junper).

Jag har bara en fråga: Om det är en sådan "big deal" ang. läderremmarna så varför ev. köpa den? Det spelar ingen som helst roll vad vi här på bukedfalos tycker, det är Du som ska rida i den! :cool:

Jo, jo, jag vet att det är jag som ska tycka. Jag ville bara få lite feedback eftersom jag är kluven..... Handlar man i affär kan man rådfråga dem i affären om de tycker att det är snyggt eller inte, men det kan jag ju inte nu....

Jag har en som jag tävlar dressyr i och tycker den passar alldeles utmärkt till det! :D I början var jag, som du, lite tveksam till det här med läderhakband, men måste säga att jag vant mig och nu tycker att det t.o.m. är snyggare än "syntetband". (Har även en C.O. Rider2000 som inte har läderhakband, men den är förpassad till träning numera.)

Så, som andra har sagt, det är många som tävlar i sådana hjälmar och det enda som egentligen räknas är om du tycker den är fin eller inte. Det där med tycke och smak är ju alltid individuellt, så... :smirk: Men jag tror det kan vara mest en vanesak, det här med läderband eller inte.

Jag tycker också att det är jättesnyggt med läderbanden! Sen är jag iof inpräntad med att det ska vara textilband på tävling men börjar mer och mer tycka det är snyggt även då!

Ja det är klart du kan! Det är ju den snyggaste hjälmen... :)

Ett läderband går ju alltid att färga svart (narvsvärta) om du inte trivs med det naturfärgade.

Hade tänkt att köpa en sån ska bara bli av :D och jag tävlar bara dressyr :D

Konstaterade att Minna T har en svart sådan när hon tävlar lätta klasser och det såg inte alls "hoppigt" ut!! Så nu ska det baske mig budas.....

Gör det de är sjukt snygga :love:

Lite OT men säljs showjumpern i sverige?

Jag gillar hjälmar med läderband! Tycker det är jättesnyggt, även till dressyrtävling. Har hittat en Champion Showring med läderband som jag suktar efter... Lite dyr bara, men det blir nog en sån så småningom ändå! Och det står inte på förrrens det är jul!

Gör det de är sjukt snygga :love:

Lite OT men säljs showjumpern i sverige?

Jag tror inte att den gör det längre. Jag hittade ingen i alla fall... Men de finns att beställa på nätet från några olika butiker i England, eller så kan man hitta ett fåtal begagnade.

Okej då blir det till att beställa en då:idea: Mamma har lovat mig en ny hjälm så :D

Jag tävlar dressyr i min JW så det är lugnt.
Läderband är ju så snygga :love:

Nu har jag en JW så läderband redan nu:D
Tycker att SJ verkar vara lite mer "dressyrig":idea::D Min JW är ganska sleten nu efter 3år tsm:angel::D

JWn är bara så underbar, skulle inte byta ut min.
Tyckte att den var mkt skönare än ngn av de andra modellerna.
Fast sen är jag ju hoppnisse också :D

jag har jue kvar min JW men jag tänker inte köpa en ny sån även om den är:love: för dyr :angel: SJ är billigare och snygg:d:love:

Klart du kan ha läderband på dressyrtävling :)
Dock skulle jag aldrig köpa en begagnad hjälm eftersom man inte kan vara säker på att den inte tappats i marken.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 273
Senast: LaMagia
·
Dressyr Här kommer jag och lägger ut ännu en tråd. Dottern på 13 år söker en ponny att utbilda(även med hjälp av tränare) och sedan tävla med i...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 214
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 174
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 602
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025