Charles Owen-hjälm

S

Snixten

Jag letar efter en Charles Owen-hjälm som inte har läderbanden. Vill ha svarta, lite mer "dressyriga" band :) Har googlat lite och hittat nån modell som heter "The Rider". Kan det vara den jag sett här i Sverige? Hos svenska ridsportbutiker hittar jag bara såna med läderband! Vet någon hur de är i storleken? Jag har en Champion nu, strl 56.

Sv: Charles Owen-hjälm

Smartast är att gå till en butik som har Equality Line som grossist, då kan de ta in sånna hjälmar.

Jag har en Charles Owen Showhat. Jag tror inte den säljs längre (?) men den har vanliga mörka nylonband på den. Jag ville inte heller ha en med ljusa läderremmar utan en som lämpade sig bättre till dressyr.

Det är nätta och fina hjälmar. Jämför du dem med Champion så tycker åtminstone jag att det är en mycket skönare och nättare hjälm. Jag gillar CO :)

Jag har en Charles Owen the Rider som jag använder när jag tävlar och tränar (rider bara dressyr). Den är superskön och jag är mycket nöjd med min! :) Jag har samma storlek i den som i de flesta andra hjälmar jag har, stl 56.
Min Riktiga Ridsportbutik som ligger i stan hade i alla fall den här inne, så gå och kolla du. :)

+Solvira

Tackar!

Ska kolla upp det där! Då vet jag vad jag ska leta efter!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Utrustning Hallå! Jag som tonåring har inte sådär jättemycket pengar att lägga ut på en hjälm, kanske 700 at the most! Jag undrar om någon på Buke...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: Void
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
798
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: Drago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka