Chapps på tävling????

M

mallotten

Får man ha short chapps på tävling??????? ja har ganska stora vader så hittar inga stövlar :cry: eller ja hitta ett par för 2500 uch lite väl dyrt..

Sv: Chapps på tävling????

Min kompis tävlar lokalt med svarta shortchaps till svarta skor. Hör med dem som anordnar tävlingen vetja!

Från regional och uppåt måste du ha stövlar.
Räknas det som stövlar om man syr fast chapsen i skon? :D

Så dum regel, tycker jag. Jag tycker skor+chaps är både mer praktiskt och bekvämare, och det ser ju nästan exakt likadant ut.

Då ska ja prata me arangörerna då, hoppas de går bra me chapps :) ha ha sy ihop chappsen me skorna ska ja nog göra hi hi

Det är ALLTID okej att ha skor+ chaps på lokaltävling, det behöver du inte fråga om.

Dock TROR jag de måste vara utan fransar.

Ja, de måste vara franslösa och i samma färg. Du får alltså inte tävla med bruna skor och svarta chaps eller tvärtom...

Ibland är det såna här små detaljer som får mig att överväga en konvertering till hoppning... (om det inte vore så läskigt med hinder då) :angel:

Stövlar med dragkedja då? Finns säkert i många olika variationer.

Det är väl samma regler som gäller även där? ;)

men går det inte bra med sko+stövelskaft då? sånna är ju lättare att anpassa efter benet..om ni förstår vad jag menar:D

Jag tycker at det är extremt töntigt att man inte skulle kunna ha olika färger på skor och chaps .Känns som man måste köpa svindyra saker för att få tävla , :)

eller så köper man samma färger direkt :idea::D

Precis, såna måste man ju få använda? eller är de oxå förbjudna från regional nivå?

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
718
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 290
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025