Cesar Millan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cesar Millan

LÅTER han hunden löpa amok ?? Tror inte vi sett samma program...ett sånt problem går ju knappast att korrigera förrän hunden försöker göra ett utfall ...och när cesar tagit hunden korrigerar han den INNAN den gör utfallet.

Vad är bäst, korrigera eller låta hunden fortsätta som den gjort ?

Men snälla Martha LÄS diskussionen ocH TITTA på klippen som postats.

jag är inte blind men att säga att energier är bluff är ju rent bullshit....vad har det med VATTEN att göra....??
Det var du som tog upp det här med rädd för vatten, om du sen inte förstår vad jag menar så är det väl du som är dum på riktigt!!! Behöver du närmare förklaring så ställer jag upp.
PL

kl

Att någon kan anse att CM:s metoder är acceptabla eller tom bra, kan enbart bero på följande:

* Okunnighet

* Dumhet

* Lathet

Eller en kombination av ovanstående.

Den mannen borde låsas in. :cool:

jag tror jag sett allt....och allt är inte bra såklart, Det är ju inte direkt normala hundar han jobbar med, eller hundfolk. Men kan du själv verkligen inte se det han gör som är BRA ? Eller ser du inte programmen ?

Jag har som sagt relativt väluppfostrade hästar , men ibland får man faktiskt ta och göra saker som inte faller alla i smaken...det eller att ha djur som kör över dig. Valet är ganska så enkelt.

hästar o hundar är ganska lika att fostra....man ger o man tar...tar dom för mycket får man korrigera det....

För mig är det enklaste att korrigera, lätt först eller hårt om dom inte lyssnar...och gå vidare och inte lägga nån värdering över det som gjorts...stannar aldrig i en korrigering, utan går direkt vidare med det jag höll på med innan.

Jag gillar cesar för att han fostrar ägarna i första hand och sedan hunden....att dom har korkade ägare så dom fått utveckla ett destrúktivt beteende kan ju han inte rå för.

jaghar inte tagit upp vatten....dusch möjligen på häst men inge vatten, i såfall har jag svarat nån annan, i ett annat inlägg.

kl

Att någon kan anse att CM:s metoder är acceptabla eller tom bra, kan enbart bero på följande:

* Okunnighet

* Dumhet

* Lathet

Eller en kombination av ovanstående.

Den mannen borde låsas in. :cool:

Tack så mycket...det var fina omdömen om folk du ger. Själv då ?

Alltså, har man riktiga problem med sin hund och det som hjälper är att få hunden att fatta att den är under dig i rang så får dom gärna vara lite låga nån sekund.

Är den rädd för vatten och du måste vänja den vid det så räcker det inte att peta lite vatten på förtterna är vad jag menar....och just idag faktiskt fick min 2 åring duscha för första gången...självklart blev han rädd i början men jag duschade hela hästen och han tyckte det var skönt sen....:love: ...sen fick han ett täcke på sig ( första gången) och det var ju också läskigt....i 12 sekunder ung....man ska inte fjanta runt med djur...tro fan att dom tror att det farligt om folk tror det.

Jo DU har pratat om vatten.

Är den rädd för vatten och du måste vänja den vid det så räcker det inte att peta lite vatten på förtterna är vad jag menar
Vad CM gör med rädda hundar är just att kasta dem rätt i.
Gör mig besviken att du inte fattar det, trodde du var en djurmänniska.
Gör du samma med dina hästar?
PL

Nu var det väl inte riktigt vilket som var mest viktigt för en hund att lära sig som vi diskuterade tänker jag, utan om hur hunden lär sig och vilka metoder som används, det med vatten var bara ett exempel på hur CM tvingar hundar till vad de fruktar mest.

ja precis, men på er verkar det som att allt han gör så gör han fel och är helt talanglös för att han inte har en utildning....

Vad CM gör med rädda hundar är just att kasta dem rätt i.
Gör mig besviken att du inte fattar det, trodde du var en djurmänniska.
Gör du samma med dina hästar?
PL

Självklart kastar jag i hästarna i sjön om dom ör rädda, och detsamma med hundarna....

Ledsen om du trodde fel om mig för jag är talanglös verkligen när det gäller djur...dessutom skrev jag i ett annat nlägg om att jag kan tycka att det är onödigt att ha i dom i en pool eller hav/sjöar övht....men du kanske missade det ?

Det JAG skrev om var mina hästar när dom ska duscha första gången och är självklart rädda o osäkra....jag duschar dom helt enklet tills dom slappnar av...det är skillnad för det är nåt dom MÅSTE lära sig och jag anser inte att man ska fjanta flera veckor med dom. Efter första gången är det aldrig problem för då vet dom att det är skönt ändå...DET var vad jag skrev

jo du kommenterade att jag frågade vallhund om hon var dum på riktigt då jag ifrågasatte att hon sa att energier är bluff.

Ja men du skrev det som ett försvar för CM som gör just vad jag skrev. Så vad menade du med ditt inlägg?
Jag begriper bara inte hur du kan försvara CMs metoder, tex att med våld släpa en skiträdd hund uppför en trappa.
PL

jo du kommenterade att jag frågade vallhund om hon var dum på riktigt då jag ifrågasatte att hon sa att energier är bluff.
Men det var mest en reaktion på att du kallar någon dum på riktigt som inte tror på av du tror på!
Men ok jag anser att du är dum på riktigt om du inte fattar att CM utsätter rädda hundar för grovt våld.
Du anser att vallhund är dum på riktigt för att hon inte accepterar CMs flum om energier som försvar för hans våld.
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 434
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka