Cesar Millan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cesar Millan

samtidigt kan man ju inte korrigera förrän man får fram beteendet som man ska korrigera...men han är väldigt noga med att unden ska vara lugn redan INNAN man går ut från dörren t ex...

Det är egentligen rätt fantastiskt att höra CMfansen blunda för både bildbevis (han filmar ju en hel del av det han gör, trots allt.) forskarstudier på såväl beteénden och skador Och mannens eget erkännande att han faktiskt inte har någon som helst utbildning i vare sig etologi eller hundens fysionomi - till exempel de skador han kan orsaka med ryck, spark och att sätta valpar på rullband.

Har du nån källa på alla skador han orsakar ?

Mina djur är under mig i rang....annars vore jag nog en död människa idag....däremot är dom inte rädda för mig , men dom har respekt för mig och vet vart alla gränser går....nu har jag en tvåårig hingst som är 160 i manken...hur skulle det vara om han trodde han var MIN ledare !!!!!, sen har jag en treårig, och två femåriga hingstar....tror du vu skulle må bra av att inte ha rangtillhörligheter.....obs , och det betyder inte att nån är rädd för nån annan , men uppfostran är ju bra.Och där bestämmer JAG !!!!! Pronto

Min tvååring litar på mig och därför är varken dusch eller täcke farligt....är jag en mes och osäker blir hästen också osäker...

Mina hundar är också under mig i rang...dom är högst normala och oerhört lydiga , och det utan eg kommandon...jag använder mig inte utav cesars metoder,mer än att kroppspråk o energier är ytterst enkla att använda när det gäller djur....å människor också för den delen.

Senast ändrad:

samtidigt kan man ju inte korrigera förrän man får fram beteendet som man ska korrigera...men han är väldigt noga med att unden ska vara lugn redan INNAN man går ut från dörren t ex...

Det är en väsentlig skillnad på att låta hunden eskalera ut i det oönskade beteendet till 100 % (vilket Ceasar i det stora hela alltid gör) och att korrigera redan när hunden börjar spänna sig/stirrar eller vad det nu må vara. Om inte hunden löper amok behöver man inte heller korrigera lika hårt.

Självklart kan misstag ske och då måste man ju bryta beteendet, men man förväntar sig att en "hundgud" ska ha lite mer feeling.

Vad har du för problem med dina hundar ???

..Självklart ska man suga tag i dom INNAN dom tappar huvudet...det är ju cesar väldigt noga med att påpeka...
Mina hundar får inte ens chansen att mopsa upp sig mot andra hundar.....och dom gör det heller inte.

Har du verklgen tittat på programmen? Läst tråden? Kollat klippen? Isåfall..vad var det du missade?

din tibbe verkar tro att den ska försvara dig eftersom den tagit det på sig

Please...

Alltså, har man riktiga problem med sin hund och det som hjälper är att få hunden att fatta att den är under dig i rang så får dom gärna vara lite låga nån sekund.

.

Jag sållar mig till den skalan som inte tror på att en hund utmanar en människa i sk rangordning. En hund är en hund och en människa är en människa. Punkt.
Vi är inte samma art och därmed finns ingen anledning att en hund skulle försöka sätta sig över en människa i rang så som de gör inom en hundflock.

Fast som jag ser det så vill han se hur hunden beter sig i det beteende som dom vill ha hjälp med...det kan han ju inte göra på annat sätt än att det händer ( oftast då med ägaren först som hunden kanske gjort i 5 år innan, vad skulle det göra med en gång till då ? )

Jag sållar mig till den skalan som inte tror på att en hund utmanar en människa i sk rangordning. En hund är en hund och en människa är en människa. Punkt.
Vi är inte samma art och därmed finns ingen anledning att en hund skulle försöka sätta sig över en människa i rang så som de gör inom en hundflock.

:D...du har aldrig sett..oftast små dväghundar av sällskapsras ...run the house ????? ..och även större hundar ...

Fast som jag ser det så vill han se hur hunden beter sig i det beteende som dom vill ha hjälp med...det kan han ju inte göra på annat sätt än att det händer ( oftast då med ägaren först som hunden kanske gjort i 5 år innan, vad skulle det göra med en gång till då ? )

Det får han ju se när ägaren visar upp problemet, varför måste han göra om misstaget?

Det är ytterst sällan jag faktiskt sett en LUGN hund i hans program. De är oftast rädda och stressade men vågar inte göra något av rädsla att få bestraffning. Därmed blir de stillaståendes och han tolkar det som lugn.

jag är inte blind men att säga att energier är bluff är ju rent bullshit....vad har det med VATTEN att göra....??

Tror hon syftade på att han tvingar hundarna göra saker dom är livrädda för, t.ex. simma.
Var så jag tolkade det i alla fall :)

Det är ytterst sällan jag faktiskt sett en LUGN hund i hans program. De är oftast rädda och stressade men vågar inte göra något av rädsla att få bestraffning. Därmed blir de stillaståendes och han tolkar det som lugn.

Kanske för att det är just problemhundar han jobbar med :idea:

Jag skulle kunna hitta massor av andra youtubeklipp som visar att hundarna blir harmoniska och lugna....

Förmodligen för att det är ett problem hunden har.

Que??? :confused:

Så om en hund gör utfall och ägaren visar hur det går till, så måste Cesar (som ska vara så bra på att läsa hund) låta hunden löpa amok också, för att lösa problemet? Nej nu får du allt kamma dig.

Tror hon syftade på att han tvingar hundarna göra saker dom är livrädda för, t.ex. simma.
Var så jag tolkade det i alla fall :)

Ang just att simma kan man ju undra sig om just det skulle vara livsnödvändigt, men andra saker som att tex kunna gå i koppel, inte hugga husse, inte jaga skuggor osv är ju mer viktigt för en hund kan jag ju tycka.

Que??? :confused:

Så om en hund gör utfall och ägaren visar hur det går till, så måste Cesar (som ska vara så bra på att läsa hund) låta hunden löpa amok också, för att lösa problemet? Nej nu får du allt kamma dig.

LÅTER han hunden löpa amok ?? Tror inte vi sett samma program...ett sånt problem går ju knappast att korrigera förrän hunden försöker göra ett utfall ...och när cesar tagit hunden korrigerar han den INNAN den gör utfallet.

Vad är bäst, korrigera eller låta hunden fortsätta som den gjort ?

Självklart blir hundarna störda och förvirrade när dom inte får fortsätta som dom alltid har gjort...men det är ju knappast cesars fel....

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 434
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka