Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är egentligen rätt fantastiskt att höra CMfansen blunda för både bildbevis (han filmar ju en hel del av det han gör, trots allt.) forskarstudier på såväl beteénden och skador Och mannens eget erkännande att han faktiskt inte har någon som helst utbildning i vare sig etologi eller hundens fysionomi - till exempel de skador han kan orsaka med ryck, spark och att sätta valpar på rullband.
samtidigt kan man ju inte korrigera förrän man får fram beteendet som man ska korrigera...men han är väldigt noga med att unden ska vara lugn redan INNAN man går ut från dörren t ex...
Vad har du för problem med dina hundar ???
..Självklart ska man suga tag i dom INNAN dom tappar huvudet...det är ju cesar väldigt noga med att påpeka...
Mina hundar får inte ens chansen att mopsa upp sig mot andra hundar.....och dom gör det heller inte.
din tibbe verkar tro att den ska försvara dig eftersom den tagit det på sig
Alltså, har man riktiga problem med sin hund och det som hjälper är att få hunden att fatta att den är under dig i rang så får dom gärna vara lite låga nån sekund.
.
Anser det du han sysslar med på de häftigare videorna är att låta hunden vara låg någon sekund? Är du blind?Är du dum på riktigt ??!!
Jag sållar mig till den skalan som inte tror på att en hund utmanar en människa i sk rangordning. En hund är en hund och en människa är en människa. Punkt.
Vi är inte samma art och därmed finns ingen anledning att en hund skulle försöka sätta sig över en människa i rang så som de gör inom en hundflock.
Fast som jag ser det så vill han se hur hunden beter sig i det beteende som dom vill ha hjälp med...det kan han ju inte göra på annat sätt än att det händer ( oftast då med ägaren först som hunden kanske gjort i 5 år innan, vad skulle det göra med en gång till då ? )
samtidigt kan man ju inte korrigera förrän man får fram beteendet som man ska korrigera...men han är väldigt noga med att unden ska vara lugn redan INNAN man går ut från dörren t ex...
Det får han ju se när ägaren visar upp problemet, varför måste han göra om misstaget?
Det är ytterst sällan jag faktiskt sett en LUGN hund i hans program. De är oftast rädda och stressade men vågar inte göra något av rädsla att få bestraffning. Därmed blir de stillaståendes och han tolkar det som lugn.
Förmodligen för att det är ett problem hunden har.
Kanske för att det är just problemhundar han jobbar med
Jag skulle kunna hitta massor av andra youtubeklipp som visar att hundarna blir harmoniska och lugna....
Tror hon syftade på att han tvingar hundarna göra saker dom är livrädda för, t.ex. simma.
Var så jag tolkade det i alla fall![]()
Kanske för att det är just problemhundar han jobbar med
Jag skulle kunna hitta massor av andra youtubeklipp som visar att hundarna blir harmoniska och lugna....
Que???
Så om en hund gör utfall och ägaren visar hur det går till, så måste Cesar (som ska vara så bra på att läsa hund) låta hunden löpa amok också, för att lösa problemet? Nej nu får du allt kamma dig.