Cesar Millan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cesar Millan

..har helle inte sett att han har flockar på 30 hundar, har du sett det ? Jag vet att han har flera flockar...sammansatta så dom kan passa varandra.

Nej det skulle jag inte göra men däremot skulle jag få UT den på det hala golvet och få den lugn där...hur skulle du gjort ? Drogat den ?

Jag måste vara en hemsk människa...som när jag lär hästarna att gå i walkern så stoppar jag bara in dom så får dom gå där....Konstigt att ingen är panikslagen och vägrar gå in nästa dag, dom lär sig att gå där på ung 5 minuter ..hur skulle du gjort ?

Släpade verkligen cesar hunden runt runt tills den inte gjorde motstånd längre ?

Och hundar är sannerligen inte hästar ;) .

Ja, han släpade runt hunden tills den inte gjorde motstånd längre.

Jag tror det beror på vad man gör av det. Hade jag bara slängt på honom väskorna och promenerat som vi alltid gör på promenad så skulle det säkerligen inte varit någon större skillnad än tyngden så att säga.
Nu omgärdades väskbärandet av andra ritualer och krav än en vanlig kissepromenad så då blev det laddat på ett annat sätt.

Intressant, det där med klövjeväskorna! Jag kanske borde testa - Herr R behöver gå ner lite i vikt.......
Att hunden kan känna en viss "stolthet" kan jag tänka mig, min egen hund var faktiskt "stolt" över sin tratt när han opererats! Han struttade runt med den och var hur mallig som helst, och hade inget alls emot den! Jo, jag är säker på det! :laugh:

*kl*

Om att han använder våld och hårda metoder.
En gång när jag var ute och gick med min hund mötte vi en kvinna med två dvärgschnauzrar. Den ena skällde mycket och slutade inte fast hon sa till den. Hon lyfte upp hunden och slängde ner den. Tycker det var lite väl hårt. Men hon behöver ju inte ha sett på Cesar och överdrivit sånt han gjort.

Förra hunden vi hade lades ner och hölls nere om det behövdes, och då visste vi inget om Cesar. Jag har gjort samma sak med min egen hund när det har behövts, men har också fått tips om andra sätt. Jag ser det inte som att ta till övervåld, även om andra säkert gör det.

Klövjeväskor ska väl få hunden att känna att den arbetar.. Min uppfödare tyckte det var bra att min hund fick en uppgift när den fick ha klövjeväska och lite vikt i.
Och förra hunden vi hade såg riktigt stolt ut när han fick bära saker eller dra pulka. När han fick dra pulka med våran lilla kusin i en gång, då sträckte han lite extra på sig och såg verkligen stolt ut.

Senast ändrad:

Och hundar är sannerligen inte hästar ;) .

Ja, han släpade runt hunden tills den inte gjorde motstånd längre.

Nej det gjorde han inte, han drog ut den på golvet och lockade på den, när den inte gick drog han ut den längre...tills den självmant gick.

Nej , hästar är inte hundar, men nu pratade vi om quickfix, om det är lika med våld...och varför i hela friden kan man inte ha in hundar i en flock ???

OM ni inte tycker att det är trevligt, varför fortsätta tala om för folk att ni tycker CM är en vettig hundtränare "för han begår ju bara övergrepp IBLAND. Gör bara illa hunden IBLAND. " ?

Har du läst mina inlägg, var har jag skrivit ngt sådant? Jag har endast skrivit att jag tycker en del han gör är bra och en del inte. Precis som jag tycker om många andra tränare :) Men jag vägrar lägga mig i nåt fack av älska-allt-nån-gör eller hata-allt-nån-gör.

Håller fullt med dig! Jättebra skrivet!

Jag såg ett program där han faktiskt använde elhalsband. Det låter barbariskt men jag tror att det bara är en lätt liten stöt för att hunden ska reagera.
Detta halsband användes på en hund som var så aggressiv så att den skulle avlivas. Med hjälp av halsbandet så lyckades Cesar få uppmärksamhet av hunden och han lyckades träna bort detta beteende.
Jag tycker det var rätt gjort av honom då hunden fick leva vidare. Visst, jag tycker inte att det är okej att sätta på ett elhalsband på en hund men om det är absolut sista utvägen så tycker jag att man kan testa. Hunden skulle ha avlivats och han lyckades hjälpa hunden från aggression. Jag tycker att det var bra gjort av honom! :)

Tror du verkligen att han minskade hundens aggression genom att ela den?
Den forskning som finns visar på motsatsen, man ökar hundens aggression.
C M kallar alla agressiva hundar för dominanta även när vem som helst med normal hunderfarenhet kan se att den är skiträdd o visar aggressivitet som sista utväg o dessa hundar korrigerar han så att de tvingas stänga av även den reaktionen. Då är avlivning humanare!
PL

Hur kan en man som inte ens kan läsa hund vara ytterst begåvad? Jag tycker att han är ytterst begåvad med att ta hundägarna rätt och det ska han ha stor eloge för..men begåvad inom ämnet hund? Han har ju till och med erkänt att han aldrig läst något om "hundlära" utan att han kör sitt eget race...och visst, för att vara självlärd är han väl "bra", men det framgår ju väldigt tydligt att han missat en del viktiga kapitel i den etologiska och kanske ffa kynologiska läran.

Jag tycker att du ska vara försiktig med hur du uttrycker dig. Du säger vad du tycker (antar och hoppas jag) Men istället skriver du som om det är fakta. Alla tycker olika.

Jag tycker att du ska vara försiktig med hur du uttrycker dig. Du säger vad du tycker (antar och hoppas jag) Men istället skriver du som om det är fakta. Alla tycker olika.

Nej, jag skriver fakta. Det har ingenting med mitt tyckande att göra och således tänker jag inte vara ett dugg försiktig med vad jag skriver.

Håller fullt med dig! Jättebra skrivet!

Jag såg ett program där han faktiskt använde elhalsband. Det låter barbariskt men jag tror att det bara är en lätt liten stöt för att hunden ska reagera.
Detta halsband användes på en hund som var så aggressiv så att den skulle avlivas. Med hjälp av halsbandet så lyckades Cesar få uppmärksamhet av hunden och han lyckades träna bort detta beteende.
Jag tycker det var rätt gjort av honom då hunden fick leva vidare. Visst, jag tycker inte att det är okej att sätta på ett elhalsband på en hund men om det är absolut sista utvägen så tycker jag att man kan testa. Hunden skulle ha avlivats och han lyckades hjälpa hunden från aggression. Jag tycker att det var bra gjort av honom! :)

Det du exemplifierar är en helt annan sak. Sedan undrar jag verkligen om han läste det reella problemet, eller om det än en gång, var symptomerna på problemet han minskade? Svårt att säga när man inte vet vilket program det handlar om.

*kl*

"How do dogs show that they are the leader over us (humans)?
Well, the answer is very simple.
If he jumps on you, when you arrive home- he’s the pack leader.
If you open the door, and he’s in front of you- he’s the pack leader.
If he barks at you, and you feed him- he’s the pack leader.
If your sleeping, and he paws you- he’s the pack leader.
You understand? Whenever he makes you do something he is the pack leader.
It's as simple as that"

Det här citatet plockade jag upp ifrån ett annat hundforum - tycker att det säger allt och lite till.
Det här är alltså några av hans filosofiska grundstenar, och att det är helt uppåt väggarna måste väl ändå varenda normalt funtad människa inse.
Särskilt hundägare?

Hmm så när han väcker han väcker mig för att han är kissnödig så är jag hunsad?

Stackars mig :cry:

(Som sagt, på det stora hela gillar jag ändå CM, ffa för det han gör för många hundar i USA, trycker på vikten av motion osv. Men ALLT är inte bra).

I min värld finns det som sagt inte "men han misshandlar ju bara djuren IBLAND." Det duger inte oavsett hur mycket goda gärningar han gör däremellan.

Citatet är nästan Bara roligt dock. XD
Här finns det i sin helhet, ungefär 3.45 min in i klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=sTxE4Etgaeo&feature=related

Tror att det är bäst för oss allesammans att vi börjar sova med ögonen öppna, för som hundarna i min bekantskapskrets beter sig...
Well.... det kan inte röra sig om någonting mindre än en världskonspiration!

Jag kan plocka ut det som är bra och tycka illa om det som är dåligt.

Få människor är rakt igenom goda eller rak igenom onda.

Det är naturligtvis inte bra eller ok att han misshandlar hundar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 434
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka