Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl inte så konstigt att han väljer en medarbetare som håller med om hans metoder? Det skulle inte vara speciellt bra PR för honom att anlita någon som säger emot(och kan basera sina uttalanden på annat än flum om energier och dominans).
Jag är övertygad om att de som medverkar i programmet har instruktioner att inte säga emot, och att det naturligtvis klipps till Millans fördel. Karln är ju inget annat än ett PR-trick, varför skulle de riskera sin kassako?
Då måste jag helt ha feltolkat vad tex Vallhund och Trötter skriver.
Jag tror att Cesar mycket väl vet hur hundar fungerar och har ett stort tänk när det kommer till hundträning. Däremot är det en annan femma att lära ut. När man lär ut får man lära ut på en nivå som personen man lär ut till klarar av.
Jag tycker att Cesar är bra på att förklara för ägarna hur hunden ser på det hela och hur de ska relatera till det på en nivå som de klarar av. Med människor som kan har han mer avancerade metoder än med människor som inte kan.
Hade ceasar vetat mer om hundspråk hade han inte kört med sitt "alltid gå bakom eller bredvid". Att hunden aldrig får hoppa eller ta egna initiativ.
Jag gillar hur viktigt det är att bryta beteendet innan de eskalerar.
Ja det är hemskt att det finns überkassa hundägare som på allvar tror att det räcker att kika en hund i revbenen i fem minuter så är dragproblemen och utfallen lösta. Men herregud, det är hundägarens ansvar att bestämma vilka metoder man vill använda...?? Dåliga influenser finns från alla håll, även goda influenser kan missförstås.
Tycker du själv att det är en invändning mot hans metoder? Ingen seriös etolog eller hundtränare skulle medverka i hans program, om det inte var i syftet att föra en debatt mot hans skitsnack om dominans och hans konstanta övervåld mot djur.
Jag är övertygad om att de som medverkar i programmet har instruktioner att inte säga emot, och att det naturligtvis klipps till Millans fördel. Karln är ju inget annat än ett PR-trick, varför skulle de riskera sin kassako?
Hade ceasar vetat mer om hundspråk hade han inte kört med sitt "alltid gå bakom eller bredvid". Att hunden aldrig får hoppa eller ta egna initiativ.
Ceasar lever kvar i det förgågna... glöm inte att vi för inte så länge sedan även fostrade våra egna barn med straff och korrigering. All modern forskning visar på att både människor och djur lär sig bäst med positiva metoder.
Alla hundar klarar inte allt för fria tyglar precis som alla ungdomar inte klarar av att ha för mycket fria regler heller pga bristande mognad. Det är faktiskt så enkelt.