CESAR MILLAN till sverige!

Sv: CESAR MILLAN till sverige!

Precis det Hastflickan skriver är det jag menar och jag tror faktiskt att många faktiskt inte förstår hur annorlunda hundhållningen ser ut "over there"...

Lena: Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara på ett bra sätt hur stacklet verkar men ja, det nyper i hundens halsskinn och orsakar obehag i form av mer eller mindre smärta. Rätt använt KAN det vara ett hjälpmedel i EXTREMA situationer, precis som el, men det är väldigt sällan det används rätt.

Lika bra att jag återigen påpekar att jag inte är för stackel så att ingen får för sig det :)

kl

Varför måste man anta att folk inte vet hur annorlunda hundkulturen är "där borta", bara för att man har åsikter om den? Även om CM gör saker och ting bättre (vilket ingen säger emot), betyder det inte att det måste accepteras.

Kanske for att om man tror att det skulle ga att komma in med Svenska varderingar skulle man forstora mer an hjalpa... Har ser de flesta 'PETA' och 'HSUS' som, som ... 'the devil incarnate'. Om man forsoker overtyga att hundhallning ska vara pa Svenskt vis liknas det vid PETA och HSUS och allt man uppnar ar att folk tycker att man ar tamligen korkad och forskrackligt 'biased' och ingen alls ar beradd att lyssna. Tro mig, jag vet.:angel: In my opinion ar det battre att ta en sak i taget och kanske fa gehor for vad man sager. Om man kan fa folk att forsta att en hund inte kan leva ett helt liv pa en bakgard har man kommit en bit pa vag och kan borja jobba pa nasta steg.
Nar jag berattar att stackel och elhalsband ar forbjudet i Sverige forfasar folk sig ... aven om de inte anvander det sjalva ... det har ocksa med "fridom att gjora vad jag sjalv vill" att gora. Det ar mycket storre kulturella skullnader an man kan tro ...

Jag vet inte hur mycket ni ser av PETA eller HSUS i Sverige so har ar ett exempel pa PETA

Du blir mer trovärdig om du inte snuttifierar PETA.

http://www.peta.org/
Och du är naturligtvis medveten om att deras yttersta målsättning är att djur aldrig i någon form skall få användas av människor, dvs inte ens som husdjur, polis/militärhundar eller som garanter för öppna landskap?

nähä du. PETA är verkligen inte i närheten av sveriges värderingar och lagar, de är lika knäppa som djurens rätt, kanske till och med värre.

Men jag förstår inte, ingen har sagt att man måste överskölja amerikanerna med svenska värderingar (amerikaner är fär övrigt inte ensamma om att hålla hund på ett visst vis, det är nog snarare ett värdsligare sätt än det svenska) och att allt måste ske "pronto". Ceasar kan dock förvänta sig att bli ifrågasatt av folk när han kommer hit!

nähä du. PETA är verkligen inte i närheten av sveriges värderingar och lagar, de är lika knäppa som djurens rätt, kanske till och med värre.

Jag tycker PETA och Djurens rätt många gånger för fantastiska kampanjer många gånger och är väldigt duktiga på att undersöka djurrättsliga fall och blotta dem för allmänheten. Man behöver inte vara medlem, men att helt förkasta något som gjort stora förändringar för djur världen över känns lite skumt om man värnar om dem.

PETA är tex den första organisationen som lyckats stänga ner ett helt forskningscentrum (ej medicinskt, mer kosmetik osv) efter att ha gått "undercover" och avslöjat vilka vidriga förhållanden djur som utsätts för detta lever i.

Jag lyckas bara se filmen med st bernarden..och ska jag vara ärlig tyckte jag inte att det var farligt alls. Visst, jag hade nog föredragit att han tog lite mer tid på sig och att kameramannen inte skulle stå i vägen och förvärra allt, men i det stora hela tyckte jag inte att det var så farligt.

Nu finns det ju ganska mycket mer på sidan än ett filmklipp.
Finns ganska många veterinärer o hundtränare som skriver på sajten.

Du blir mer trovärdig om du inte snuttifierar PETA.

http://www.peta.org/
Och du är naturligtvis medveten om att deras yttersta målsättning är att djur aldrig i någon form skall få användas av människor, dvs inte ens som husdjur, polis/militärhundar eller som garanter för öppna landskap?

JAG snuttifierar inte PETA ... Linken ar till PETA's sida. Inget jag har hittat pa. Jag ar ocksa helt medveten om vad PETA star for, liksom de flesta Americaner efter att PETA slappt ut allt fran grisar till hastar eftersom de "fortjanar att vara fria". En organisation som ska dopa om fiskar till "sea kittens" sa folk ska sluta ata fist ar, i mina ogon, bara lojevackande och belyser deras ideologi ganska klart.

JAG vet det ... men som jag sa, om man gar for hart fram och forsoker forandra "gemene mans" syn pa 'animal rights' har sa dras paralellen till PETA omedelbart. Folk har tycker lika lite om att bli padyvlade andras varderingar som man gjor i Sverige. Min point var att det ar battre att ta en sak i taget.

Men jag förstår inte, ingen har sagt att man måste överskölja amerikanerna med svenska värderingar (amerikaner är fär övrigt inte ensamma om att hålla hund på ett visst vis, det är nog snarare ett värdsligare sätt än det svenska) och att allt måste ske "pronto". Ceasar kan dock förvänta sig att bli ifrågasatt av folk när han kommer hit!

Precis ... jag svarade bara pa mangas asikt har i traden. CM HAR gjort mycket gott for hundhallningen har i USA, vilket manga har pa buke inte tycks forsta.

KL Men CM är populär i Sverige, många ser hans program, det är stort intresse nu när han kommer hit. Så tydligen tycker många svenskar trots vår annorlunda syn (?) att han lär ut vettiga saker.

Jag tror inte att han kommer bli särskilt ifrågasatt. Dom som inte tycker om honom kommer ju förmodligen inte att köpa någon biljett.
Att det sedan kommer skrikas och gapas på diverse forum är ju en helt annan sak :)

I bland kanske man helt enkelt får acceptera att alla inte tycker likadant. Jag har inte mycket till övers för Anders Hallgren men jag kan däremot acceptera att det finns dom som tycker om honom och det träningssätt han förespråkar.

Jag vet flera erfarna hundförare o uppfödare som köpt biljetter för att gå o lyssna på honom.

Jag vet flera erfarna hundförare o uppfödare som köpt biljetter för att gå o lyssna på honom.

Det är väl kanonbra i sådana fall. Det finns ju inget bättre sätt att få reda på fakta än att gå direkt till källan. Förhoppningsvis får "ogillarna" en chans att ställa frågor till C och då kan dom ju passa på att i frågasätta det dom tycker att han gör fel :)

Det ar inte den uppfattning jag fatt ... men jag ser ju mest av "tranar diskutioner" har pa buke sa det kanse ar darfor jag tror att han inte alls ar popular.

Det ar inte den uppfattning jag fatt ... men jag ser ju mest av "tranar diskutioner" har pa buke sa det kanse ar darfor jag tror att han inte alls ar popular.
Värkligheten är att folk försöker föreläsa för oss hundägare hur vi skall hantera våra hundar, av folk som sett CM på TV o tor sig veta hur det går till, ofta har de inte ens haft en hund i familjen eller bekantskapskretsen.
Do psshyytar oxå gärna för att bevisa hur rätt de har.

*KL*

Sidan som länkas till i början av denna tråden som säljer platser till att se CM går högt och tydligt ut med att; För FÖRSTA gången i Sverige, CM!!!

FEL!

Tyvärr kommer han även till MyDog.
Jag är idag GLAD att jag aldrig anmälde nån av mina hundar dit.
Det är något jag absolut inte vill stötta!!

Här uttrycks det jag har att säga om detta ganska bra;
http://www.agria.se/blog/eva_bodfaldt.nsf/d6plinks/mode-och-trender-inom-hundvarlden

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 865
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: Kilauea
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka