CESAR MILLAN till sverige!

Sv: CESAR MILLAN till sverige!

Han kör en live show på Hovet. Live Nation har biljetterna, de släpps i morrn bitti men det är redan nu förköp för medlemmar hos Live Nation.

Hoppas att någon har upplyst honom om svensk djurskyddslagstiftning innan han kommer dit :angel:

*fniss*

Nå, fullsatt lär det bli i alla fall. Jag hoppas att någon duktig hundvetare kostar på sig att köpa en vip så att de kan prata om dylikt. ; )

Cesar kommer till stockholm den 12/5
jag har bokat är det fler som ska dit:bump::bump:

Tesora

Du får skriva hur det var sen (om du vågar då det är väldigt icke-PK att skriva om CM på det här forumet ;) ). Hade varit lite kul att se vad han ska hitta på, dock ska jag inte gå själv.

*kl*

Skulle vara väldigt intressant att gå på faktiskt, men jag har inte råd som vanligt :p Men ser fram emot att höra vad folk tyckte sen.

Ja, jag hoppas han gjort sin hemläxa och tagit reda på hur vi ser på Hund och håller Hund här i Sverige - samt givetvis då vår lagstiftning! Mycket av det man ser i hans TVshow är ju helt otänkbart hos oss. Det vore faktiskt ganska intressant att höra hans försvenskade version av sina metoder och sin filosofi! Jag kan tänka mig att om "rätt" personer kommer till hans föreläsning, kan det bli ganska heta diskussioner...!

Jag funderar på att åka :D

Till och med köpa Q&A biljetterna så att man kan få ta ett snack med gubben om vad han egentligen håller på med..

Tror du det? Jag tror att han kör sin grej. Stackel och el lär han antagligen inte ha i sin show ändå.

Såg att han även ska framträda i Köpenhamn. Intressant med tanke på att hans program inte visas i Danmark. Har han en stor publik där ändå tro?

kl

Vad är det som cm gör som är så fel enligt er? Har aldrig sett att han skulle skada en hund på något sätt, han utgår helt enkelt från ett lugnt och tydligt kroppspråk. Jag bara undrar, för det var helt nytt för mig att han skulle vara fysiskt våldsam mot djur? Då har jag verkligen missuppfattat hans böcker och tv-serie.

Oj.. det är ganska många saker jag tycker som han gör som är helt uppåt väggarna.

Han använder sig av stackel. Vilket han skyller på att ägarna är bekväma med och därför kör han med det. Detta tycker jag personligen är helt fel, du som tränare SKA berätta för dina hundägare vad som är rätt eller fel. Använder de sig av metoder som är dåliga för hunden så skulle jag ta bort halsbandet. Han har ju inget emot att byta till sitt "fina" halsband så fort de har ett vanligt enkelt halsband. Men när det är stackel så plötsligt rör han det inte..

Han använder sitt halsband som är smärtsamt för hundar. De sitter och trycker på nerver bakom nacken som kan dels skada hunden och som utsätter hundar för rejäl smärta. Prova att sätta en snara på dig själv på samma punkt och se hur trevligt det är..

Han kommer med massor av faktafel om vargar och deras beteenden. Även om hundar (och hästar!). Saker som att hundar inte har personligheter, att alfa vargar beter sig såhär, hundar trycker ned varandra såhär o.s.v. vilket är saker som forskningen har motbevisat. Han verkar också tro att hundar beter sig som en standardmall medan det är bevisat att beteende och kommunikation mellan hundar är något som beror på uppväxt och är något inlärt. Han hittar på ganska mycket av det han säger. Hundvärldens Deepak Chopra, det är han. (Dock hittar han inte på allt och jag håller med i vissa saker han säger, men mycket är verkligen felaktigt och okunnigt)

Han trycker ned sina hundar ganska rejält och låter dem inte ha sina glada personligheter. Han påstår att hundar som har en glad energi är hundar som mår dåligt. Vilket för mig låter helt befängt, det är som att säga att upprymda och glada människor mår dåligt.
Han talar även om att hundar hela tiden vill vara dominanta och klättra i rang. Detta är också helt fel och bygger på en ganska begränsad syn av våra hundars intellekt, känsloliv och på ett gammalt och förlegat maktperspektiv. Han talar om dominant på ett ganska felaktigt vis också. Dominant är att ha tillgång till en resurs och är inte något ett djur föds med, har konstant eller tar genom tillrättavisningar och bestraffning, det är något som beror på situation och ett ranglågt djur kan vara ranghögt och dominant i vissa fall.

Jag har också jättesvårt för hur hans syn på små valpar är. Har sett hans DVD:er där han är väldigt bestämd och nedtryckande av valpar. Det är inte ok enligt mig, en valp är en bebis och en bebis fostras med tålamod och förståelse, inte strama regler och alfarullningar..

Detta är bara en liten del av varför jag inte gillar honom.

Jag ogillar hans arbete för att han använder en hård retorik och hårda metoder - vilket funkar för honom eftersom han har den rätta timingen. Problemet är att det så lätt blir fel när det ska vidarebefodras till mindre duktiga människor som är ljusår ifrån hans timing. Framför allt så spär han på dominans- och hierarkitänket som har blivit så poppis. Jag gillar inte det sättet att tänka kring djur öht.

Förutom då att han använder stackel och el, vilket kan skyllas på det sammanhang han befinner sig i (USA).

kl

Vad är det som cm gör som är så fel enligt er? Har aldrig sett att han skulle skada en hund på något sätt, han utgår helt enkelt från ett lugnt och tydligt kroppspråk. Jag bara undrar, för det var helt nytt för mig att han skulle vara fysiskt våldsam mot djur? Då har jag verkligen missuppfattat hans böcker och tv-serie.

Jag håller med dig jag! Fattar inte vad alla pratar om... :grin: Däremot kan man väl diskutera vad ägarna gör för att få hundarna så obalanserade och hemska!:devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 865
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: Kilauea
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka