Cesar Millan Hovet, 12/5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cesar Millan Hovet, 12/5

klart dom blir förvirrade o rädda när det inga gränser finns, bara människor som behandlar dom okonsekvent...är det så mycket bättre tycker du...dom kanske MÅSTE lära sig att gå i koppel, att INTE jaga bilar, hundar., katter, barn and so on...det kanske behövs lite hårda tag för som ska fatta allvaret i början...sen kanske varken el eller stackel hör hemma med hundar, men han gör mera rätt än fel tycker jag iallafall....problemen finns ju redan innan han kommer dit. Hur det än har tillkommit så är det ju ägarna som inte klarar av sina hundar av nån anledning

klart dom blir förvirrade o rädda när det inga gränser finns, bara människor som behandlar dom okonsekvent...är det så mycket bättre tycker du...dom kanske MÅSTE lära sig att gå i koppel, att INTE jaga bilar, hundar., katter, barn and so on...det kanske behövs lite hårda tag för som ska fatta allvaret i början...sen kanske varken el eller stackel hör hemma med hundar, men han gör mera rätt än fel tycker jag iallafall....problemen finns ju redan innan han kommer dit. Hur det än har tillkommit så är det ju ägarna som inte klarar av sina hundar av nån anledning

Det är alltid trevligt om hundarna inte jagar katter och barn - men att hundarna per automatik behöver må DÅLIGT över att inte ha så många "trivselregler" hemma förstår jag fortfarande inte.

Jag vet en hund, som många säkert skulle kalla för "dominant" och "ledare" i sin familj; han hade sin bädd mitt i köket, tog de skor han ville ha för tillfället och tuggade på tills han var klar (när de hade gäster tog han deras skor och de kunde alltså inte ta skorna och gå hem innan hunden var klar), han bestämde själv hur långa promenaderna skulle vara; gick han framåt gick ägarna efter och ville han inte promenera mer så satte han sig helt enkelt och då kom den andra i familjen och hämtade honom med bilen. Han valde själv plats i soffan och sängen - ville han ligga på en redan upptagen plats fick andra flytta sig, utan diskussioner. Ville han ha nåt i från kylen skällde han osv.

Tror du verkligen att han var förvirrad och mådde DÅLIGT? Själv tror jag att han levde loppan!

Hundarna i programmen pratar jag om, inte "din o min" hund.

Det var peter som sa don var förvirrade och jag sa dom mådde dåligt om ägarna INTE var konsekventa....läs vad jag skriver.

( och vad var det för puckon som ägde den hunden ) Den hunden är ju en hund som kan bli riktigt farlig den dagen den inte fick som den ville...som o ett barn kom ivägen för den t ex

Hundarna i programmen pratar jag om, inte "din o min" hund.

Det var peter som sa don var förvirrade och jag sa dom mådde dåligt om ägarna INTE var konsekventa....läs vad jag skriver.

( och vad var det för puckon som ägde den hunden ) Den hunden är ju en hund som kan bli riktigt farlig den dagen den inte fick som den ville...som o ett barn kom ivägen för den t ex

Jo, men om jag inte minns helt fel har du även lite tidigare skrivit att hundar blir förvirrade utan ledare? (Överlag alltså - antog jag då, eftersom att du skrev att de hundar som är ledare t ex har ägare som rycker och drar och är inkonsekventa). Jag menar att så enkelt är det inte och för mig känns det konstigt att det skulle bli MER förvirrande för en "ledarhund" att vara ledare, än för en hund att vara undergiven i en människoflock.

Nu vet inte jag hur mycket barn de hade hemma - de hade själva vuxna barn osv och han var allt annat än farlig, eftersom att han inte behövde bråka sig till någonting - de gav ju honom precis så mycket utrymme han ville ha. Kanske om någon människa plötsligt hade satt sig på tvären, men i vardagen var det ju en enkel hund så länge man följde hans regler så att säga.

dom är ju ett ypperligt exempel på folk som behandlar sina hundar som människor....mina hundar har också frihet, men inte att bestämma vart DOM ska vara ( som i säng o soffa) min lilla är i både ock men skulle han bara försöka komma på att fösa mig därifrån så hade han bara gjort det en enda gång ( men det skulle han aldrig ens komma på tanken)

dom är ju ett ypperligt exempel på folk som behandlar sina hundar som människor....mina hundar har också frihet, men inte att bestämma vart DOM ska vara ( som i säng o soffa) min lilla är i både ock men skulle han bara försöka komma på att fösa mig därifrån så hade han bara gjort det en enda gång ( men det skulle han aldrig ens komma på tanken)

Eller som en hund med kontroll över livet!

Min hund får också vara överallt - tills jag ber henne att flytta sig om det inte passar för tillfället, så jag håller med dig.

Men jag tror fortfarande att den hunden mådde finfint.
(Och då kommer vi ju in på "fundamentala skillnader"; jag tror inte att den hunden såg sig själv som ledare. Däremot lyckades han bra med att träna sina människor. Alltså, i min värld är en hund utan regler just en hund utan regler - inte en ledare.

Jag kan acceptera att en tränare kan ha bra o dåliga sidor.
Däremot kan jag inte överhuvudtaget acceptera en väckelserörelse i värsta amerikanska stil o ett jätte- tvjippo med så mkt usla sidor, ffa när det kommer upp en tråd där man skall applådera eller hålla käft.
PL

Är du också avundsjuk?! Stackars dig...:D

Har du inget bättre att komma med som försvar för en karl som gör underhållning av att bestraffa rädda eller frustrerade hundar?
PL

Jag tycker du är väldigt svart...han gör faktiskt en hel del för de flesta hundarna, och facit är ju trots allt för hundens skull. Om jag visste att min fd skotträdda hund skulle bli bättre av att provoceras några ggr skulle jag ta det istället för att ha en livrädd hund flera ggr om året i många herrans år...
Ibland måste man provocera djur. Om jag har en häst som är livrädd för traktorer måste jag ju se till att den inte är det och det enda sättet är ju att utsätta den för det...klart den blir rädd, men syftet är ju att den inte ska bry sig..förstår inte att du inte förstår det .
Sen verkar du så fylld av hat så du ser inte ens det han gör som är bra. En del hundar har han ju inte ens koppel på övht.

Men du har inte brytt dig om att kolla klippen där han verkligen gör fula grejer.
Om du har en häst som är rädd för traktorer o du försöker vänja den, straffar du då när den visar sin rädsla?
PL

det kanske kan ses som ett straff eftersom jag är tvungen att utsätta den för nåt den är livrädd för. Jag har sett de flesta avsnitten med Cesar och jag kan säga att allt är ju knappast trevligt, men därifrån att dissa allt han gör är en bit att gå. Han är ingen elak människa, och vi ser ju heller inte allt som händer varken före eller efter klippen...

Har du inget bättre att komma med som försvar för en karl som gör underhållning av att bestraffa rädda eller frustrerade hundar?
PL

Jag förstår inte hur ni kan tycka att Cesars metoder är så förfärliga.
Förstår inte detta hat mot honom. Han är fantastisk på det han gör och hans s.k. "bestraffningar" behövs säkert i vissa situationer.
Om ni är så känsliga så förstår jag inte hur ni kan vara köttätare.;)

Bra poäng, säger jag som faktiskt arbetat på ett slakteri!

Förstår inte detta hat mot honom. Han är fantastisk på det han gör och hans s.k. "bestraffningar" behövs säkert i vissa situationer.

Varför det? Bara för att man bryr sig om hundar behöver det inte betyda att man bryr sig om slaktdjur.

Jag är för övrigt vegetarian, varför det nu skulle vara relevant. Och varför skulle folk vara avundsjuka? Det är inte särskilt svårt att få en hund att lyda genom att hänga den i ett koppel tills den "ger upp", vi är bara några stycken som anser att det inte är rätt väg att gå. Sedan anser inte jag att Cesar bara gör skada, men jag kan förstå folks upprördhet. Jag tycker inte heller om de grövre metoderna han tar till ibland.

Du skriver "behövs säkert"..med andra ord vet du inte?

+marcar

Vänta nu lite, två fel gör ju inte ett rätt. Varför skulle det krävas att man är vegetarian för att man ska få ha en negativ åsikt om Cesar ?

Gillar du barnarbete? Handlar du någonsin på HM ?

Om man är 1 så måste man vara 2 går att dra hur långt som helst och känns väldigt orelevant i denna diskussion, men där argumentationen tar slut ....

Om du inte kan se att han använder sig av bestraffning så förstår jag att du inte förstår...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka