centrering i höjdled? (html)

psychogrrl

Trådstartare
Finns det någon kod för att ha en bild, tabell eller vad som helst centrerad i höjdled? I bredd vet jag ju, men hittar inte någon som handlar om höjdleden.

Förutsättningen är att bilden/tabellen är mindre än fönstret stort (ingen scroll alltså).

Går det i html eller är det någon annan kodning som gäller?
 
Jag vet inte om det funkar i alla lägen, men för text/bild i en tabellcell skriver man:
<td valign="center"> bla bla bla </td>, fast centrering i höjdled inuti celler är default, vad jag har sett i alla fall, så då behöver man bara använda valign om man inte vill centrera i höjdled.
 
Du vill alltså ha bilden i sidans mitt?
Det enda sättet jag känner till att åstadkomma det är att lägga objektet i fråga i en tabell:

<table width="100%" height="100%" border="0"><tr><td valign="middle">
<center>
/bilden, tabellen, texten, whatever.../
</center>
</td></tr></table>
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
658
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: Luff
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp