Cellförändringar på cellprovet.. är det slut nu?

Sv: Cellförändringar på cellprovet.. är det slut nu?

Tänk om vi kunde avdramatisera lite och jämställa det med andra allvarliga sjukdomstillstånd. Då hade TS haft det mindre kämpigt tror jag.

En av mina närmaste släktingar och vänner (samma person, alltså) gick bort i cancer i våras.

Just det där sista du skriver vill jag verkligen instämma i.

Jag är så galet trött på att det enda som händer när man berättar att en nära har cancer, eller har dött i cancer, är att man får ta hand om den andra personens ångest kring själva ordet cancer. Samtalet blockeras där, kommer inte vidare.

Själv har jag inga direkta känslor kring det. Alltså, jag vill ju helst slippa det, och jag hade djävligt gärna låtit min släkting slippa det, men de där dramatiska känslorna känner jag inte igen hos mig själv och inte hos övriga i familjen.

Vi har varit rätt lugna och krassa hela tiden, och är fortfarande i sorgen, faktiskt. Det känns som att vår attityd mycket har liknat den attityd du gav uttryck för här på buke när du hade cancer.

Och jag känner väldigt ofta att den attityden inte alls är - välkommen. Man "får" inte riktigt vara saklig och lugn i sin relation till just cancer, uppelver jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 083
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 427
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp