Cellestial

manhattan_2006

Trådstartare
Cellestial e: Cantus någon som har en avkomma efter honom. Tror ni han kan va nåt att ha?Någon som har en exteriörbild på honom?

Sv: Cellestial

cellestial2.jpg

Här är länk till 2 videofilmer på 2 av de söner som blev godkända i höstas.

http://koerung.haflinger-fotos.de/hengstvideos/18.wmv
ue Contender-Ansas. Har precis gjort sitti 30-dagarsprov med 9,13 (interiör) 7,50 (skritt) 7,88 (trav) 8,13 (galopp)8,38 (ridbarhet) 8,56 (hoppförmåga)
http://koerung.haflinger-fotos.de/hengstvideos/17.wmv
ue Calypso-Akzent

Senast ändrad:

Cellestial är vald till Årets Hingst 2006 i Oldenburg, det kanske säger en del om hans kvalitet. Rolf Göran Bengtsson har tävlat honom, bland annat, och han har gjort bra ifrån sig på tävlingsbanorna. Hans första avkommor går nu medelsvår, och en dotter vann elitstopremieringen. Dessutom tog hans son Coco brons i unghäst-VM.
Du kan läsa mer om honom på http://www.klinga.se/hingstar/Cellestial/mer_ om_Cellestial.htm

tack jo där har jag varit inne. Någon som vet vad han har fått på exteriören och om han har bra temperament?

Lite info:
Cellestial (Cantus-Windesi xx) är Oldenburgare född -94 men sattes inte in i aveln förrän -02. Han är godkänd i Old., Old. int., Hann. och Brbrg. Cellestial hade själv 12 plac i hopp klass S under 2006 och har tjänat in 23 948 euro. Avkommorna har tjänat in 5225 (13 avkommor är registrerade som tävlingshästar. Han har lämnat 1 staatspremiesto.

Jag ska börja jobba där han står. Har vart där och provjobbat redan och Cellestial är mycket vacker och har en väldigt bra extriör och utstrålning. De flesta unghästarna där är efter honom och de är nästan alla väldigt lättlärda, bra huvud och bra kapacitet. Jag skulle inte tveka att betäcka med honom efter det jag sett av honom. Han är kungen i stallet, men snäll att leda ut i hagen och mycket välriden. Han har ett bra huvud.
Om du vill kan jag ta lite kort på honom när jag kommer ner nästa vecka...
Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:

Är det hos Schmidt du ska jobba hos får du gärna skicka lite inside info om Montelini, Crossfire och Stylist! :D

Ja ta gärna bilder:)
jag är numera ägare till en Cellestial hingst och jag ångrar inte en sekund att jag valde att betäcka med honom.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka