Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Duger kaffe? :D Vet att det finns mycket åsikter om båda.. :angel:
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Jag tog en kopp te och en chokladboll.
Men nu så här i sommarvärmen kanske det inte är så många som sitter vid datorn?
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Ingen aning, många som har semester troligen dock :) Jag visste inte om jag skulle lägga den i hästhantering eller hund så jag la den här istället :p
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Jag kan inte mycket om Pat P, men CM har jag mina åsikter om och som jag har hört ska Pat P vara hästvärldens motsvarighet.

Det som "intresserar" mig mest är att jag tyckte att CM var fantastisk innan jag själv skaffade hund och började grotta i hur jag vill uppfostra min hund.
Någonstans trodde jag att de som gillade CM var okunniga och skulle ändra åsikt när motståndarna hade förklarat sin syn på det. Men icke....

Så trots att jag blir engagerad av diskussionen så försöker jag hålla mig utanför för eller emot. Men de gånger man kan förklara någon som ändrar sin åsikt känns det alltid som att världen blir lite bättre :p

Faan, nu kunde jag ju inte hålla käft ändå.....
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Jag själv har nog en ganska neutral inställning till båda. Hundvärlden kan jag ingenting om och vet inte vilka olika metoder folk praktiserar.

NH överlag har jag också dålig koll på, jag har fått lite tips här och där och följer ingen viss metod slaviskt.
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

För mig var det tvärtom, "beundrar" honom mer nu efter några år som hundägare än jag gjorde innan dess. Eller främst att jag tycker han är grymt duktig på att läsa av hundar, bland annat. Sedan finns det flera saker jag inte gillar med.

Pat Parelli har jag sett väldigt lite av men läst en del om.

Ska bänka mig här och titta igenom avsnittet nu i vilket fall :p
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

För mig var det tvärtom, "beundrar" honom mer nu efter några år som hundägare än jag gjorde innan dess. Eller främst att jag tycker han är grymt duktig på att läsa av hundar, bland annat. Sedan finns det flera saker jag inte gillar med.

Det har jag också hört från en bekant som jobbar med hundar. Jag känner henne inte så väl så jag vet inte vilka förebilder hon har, men hon säger att han har mycket "bonnavett" som man säger.

De mesta kontroverserna med Cesar är väl det där han gör med kopplet och att det ser ut som att han sparkar på hunden? Men som jag har förstått är det ingen spark, utan en lätt liten tappning, bara att han gör det med foten för det blir lite bökigt att böja sig ner.
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Tragiskt . Är inte förvånad dock . Kommersiellt folk är duktiga på att uppfinna nya möjligheter .
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Tragiskt . Är inte förvånad dock . Kommersiellt folk är duktiga på att uppfinna nya möjligheter .

För en person som inte är insatt i kritiken mot PP eller CM - hur menar du? :)

Gud, jag kanske är väldigt naiv och dumdristig som ger mig in i en sådan här diskussion utan att vara förberedd... :o Ska läsa in mig mer om bådas metoder och vad kritiken består i. Men i klippet tycker jag inte att jag ser några hårda metoder?
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Jag menar att bägge är kommersiella kändisar och att samarbetet är kommersiellt . Dvs det går ut på publicitet och pengar .

Jag tycker allmänt sån kommers är tragisk . Än mer när djur är inblandade .
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Mig med, ungefär. Han har ju en del "bonnvett" och det verkar så logiskt och lätt.

Ända tills man verkligen tänker efter.




Eller ser nåt avsnitt som är mindre trevligt :crazy:
 
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Jag har tittat på ganska många avsnitt, och enda gången jag har sett CM sparka mot en hund var då hunden bet honom i handen och inte släppte, och det såg nästan ut som att hunden hade kunnat slita av handen. Såg riktigt otäckt ut, då förstår jag att man går in i försvarsläge. Jag rättfärdigar det absolut inte - men man är ju bara människa och har man en hunds hörntänder inborrade i handen skulle jag iallafall panika.

Har youtubat lite på Pat Parelli men hittar inga våldsamma metoder där heller, så jag måste säga att jag är lite förvirrad.
 
Senast ändrad:
Sv: Ceasar Millan och Pat Parelli jobbar tillsammans

Jag har tittat på ganska många avsnitt, och enda gången jag har sett CM sparka mot en hund var då hunden bet honom i handen och inte släppte,

Jag tror han har slutat med det på sistone, förut när jag följde serien sparkade han typ alla hundar. :( Kan hända han fått kritik för det...
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 780
Senast: Miiikaela_
·
Övr. Hund Idag, för två år sen, åkte jag och skulle titta på en hund som skulle skänkas bort för ägaren skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 650
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp