CC Chagall "ARABHINGST"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare arabica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 588
A

arabica

Ngn som vet ngt om denna hingst. Hittar ingen information om jag söker på hans namn.

Rids han? Tävlas?
Exteriör? Strl? Temperament?

Tacksam för svar

Sv: CC Chagall "ARABHINGST"

Det enda jag vet om hingsten är det som finns på www.runnbacken.org.

Han är född 1999, fux, 150cm.
Vid avelsvärderingen 2003 fick han:
Exteriör: 67877=35 p. Bruksprov 38 p Klass I
Finns även en bild på sidan jag länkade.

//Lotta

Han rids och ska tävlas till våren i både hoppning & dressyr. Han är såld till en tjej i Ronneby så det är nog i de trakterna han kommer tävla framöver.
Han är väldigt snäll & trevlig. Snygg. Såg honom på hoppträning i veckan och han skötte sig jättebra även att två av stona i gruppen var tydligt brunstiga.. :)

arabica skrev:
Ngn som vet ngt om denna hingst. Hittar ingen information om jag söker på hans namn.

Rids han? Tävlas?
Exteriör? Strl? Temperament?

Tacksam för svar

Det är jag som äger CC Chagal.. Jag ska ut och tävla honom nu i vår och tävla på honom..Kommer snart med en hemsida som det kommer att finnas bilder och film på honom.. han är super trevlig på alla sätt och vis..Trevlig att hantera och mycket trevligt temprament och jätte bra gångarter.. Hans avkommor har med bra temprament och bra gångarter.. Sett några stycken ju:) Ett korsningsto i år fick ett fök efter honom och hennes föl har sådana gångarter:love:

Ursäkta att jag är liite( :angel: ) sen på att svara men jag tycker att han är den enda VACKRE arabhingsten jag sett!!:love: :love: :love:

Jag hade hans mamma i 4 år här hemma, och har haft hans mormor Cindy i 14 år.JAg har 2 syskon till Ciekawa hemma nu. Har träffat Chock i verkligheten och han var en underbar hingst som dessutom var en av de bästa ridaraberna i Sverige. Chocks pappa Nimbusz hade vi hemma i 2 år. HAN var helt suverän!:love: Toppen att rida, vi tävlade i hoppning, snygg och trevlig. Den maximala hingsten!

Träffade "Shaggy" hemma hos Nettan där han bodde förut, men såg honom aldrig riden. Finns ett syskon till Ciekawa, (Cireina) på bild på www.waldorff.se galleriet.

madde++++

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor... 2
Svar
20
· Visningar
5 388
Senast: Gabby_Ossi
·
R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig... 2
Svar
33
· Visningar
4 564
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka