Cavi-lipo - någon som testat?

Det låter inte så jättetrevligt med söndersprängt fett i blodkärlen, men jag kanske missuppfattat...?
Jag sa samma sak, men de som gör behandlingen hävdar att lymfsystemet ska ta hand om fettet och transportera bort det. Så det är bra att svettas och bra att motionera så blodcirkulationen är igång.

Jag önskar dig verkligen all lycka, ts och jag hoppas att du blir nöjd med behandlingen, men jag kan inte låta bli att tänka på talesättet att låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis för bra för att vara sant...

Man mäter visst. Och det är ju inte en behandling man behöver, utan ett flertal.

Nu vet ju jag exakt hur min mage ser ut, för den ser ungefär likadan ut när jag är riktigt vältränad som när jag är mer i den formen jag är i nu, dvs inte så himla bra men ändå okej.

Man gör ju ingen body scan så helt säker är man ju inte, men man behandlas under en period på ett par månader och är det bara vätska som försvinner så är det ju inget bestående utan det kommer ju tillbaka efter varje behandling.

Där jag gick vägdes man före var gång. Det var ett paket jag köpte men bortkasrade pengar enl mig.

Jag önskar dig verkligen all lycka, ts och jag hoppas att du blir nöjd med behandlingen, men jag kan inte låta bli att tänka på talesättet att låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis för bra för att vara sant...
Ja, jag är ju också skeptisk, men jag har fått pengarna tillbaka-garanti så jag har ju inget att förlora på att testa. Sen är det ju också så att utvecklingen går framåt. Hade man på 80-talet sagt att om några år kommer vi att betala parkeringen i mobilen så hade ju folk inte trott på dig. Samma sak med mängder av andra saker. Det vi för bara 10 år sedan trodde var omöjligt är ju idag vardagsmat.

Och jag tänker att det inte tillverkas maskiner om de inte fungerar. Funkar det inte skulle det ju inte finnas något kundunderlag alls, eftersom alla visste att det inte fungerade. Den marknaden tar ju ut sig själv, men istället för att minska så ökar ju dessa behandlingar.

Ja, jag är ju också skeptisk, men jag har fått pengarna tillbaka-garanti så jag har ju inget att förlora på att testa. Sen är det ju också så att utvecklingen går framåt. Hade man på 80-talet sagt att om några år kommer vi att betala parkeringen i mobilen så hade ju folk inte trott på dig. Samma sak med mängder av andra saker. Det vi för bara 10 år sedan trodde var omöjligt är ju idag vardagsmat.

Och jag tänker att det inte tillverkas maskiner om de inte fungerar. Funkar det inte skulle det ju inte finnas något kundunderlag alls, eftersom alla visste att det inte fungerade. Den marknaden tar ju ut sig själv, men istället för att minska så ökar ju dessa behandlingar.
Har dom sagt något om hur mycket i omfång du ska minska för att det ska räknas?
Du har ju redan minskat en cm

De behöver inte fungera, det räcker med att kunderna tror att de fungerar; att det känns bra.

Har dom sagt något om hur mycket i omfång du ska minska för att det ska räknas?
Du har ju redan minskat en cm
Ja, minst 5 cm som håller i sig. Jag har haft argumentet att det är typ vätska som försvinner och så fort jag dricker kommer alla cm att komma tillbaka igen. Så minst 5 cm som håller i sig.

De behöver inte fungera, det räcker med att kunderna tror att de fungerar; att det känns bra.
Jovisst, det funkar ju ett tag, men folk vill ju bli smalare och blir de inte smalare så kommer de inte att gå och då kommer ryktet också att sprida sig.

Håller med, ingrepp som ingrepp. Att några går till överdrift händer vid alla sorters plastikingrepp, oavsett om det är bröst, läppar, fett eller botox det handlar om. Det är något som inte står rätt till hos personen som väljer att operera/injicera sig på ett extremt sätt. Kissie tycker jag ser fin ut nu för tiden, hon har ju tonat ner sig mycket senaste åren. Förstår inte varför hon används som exempel. Det finns massor av kvinnor som är betydligt mer extrema än henne!

Vad gäller behandlingen så tycker jag det låter för bra för att vara sant men jag hoppas det funkar för dig. Har du fått garanti så finns ju inget att förlora. Tror att du kan få fettsugning till betydligt lägre pris om du kollar runt lite, känner någon som gjort det och hon betalde inte i närheten av det priset.

Om det är fettet under naveln du vill ha bort så är det enligt vad jag läst hormoner som är orsaken till att väldigt många kvinnor har en fettdepå där. Så länge jag håller min vikt under en viss gräns har jag helt platt mage, trots att jag är långt från vältränad, bara smal. Min syster som är mycket vältränad (tävlar i kampsport) har däremot den där lilla fettbulan. Jag förstår gott att du vill ha bort den men det är såklart trist att idealet ser ut så att en naturlig vältränad kropp inte är tillräckligt. Dock tycker jag inte att kvinnor som väljer att ändra på sin kropp genom ingrepp förtjänar att dömas eller lastas för att idealet ser ut som det gör.
Jag tycker personligen att den där lilla bulan på en i övrigt vältränad tjej är gullig :o:o:love:

(Vilket har egentligen absolut inget med ämnet att göra men jag ville inflika det ändå :angel:)

Hur ska lymfvätskan ta med sig fettet?

Lymfsystemet tar ju hand om bakterier och virus - men kroppseget fett?? Det där måste du förklara närmare.
Jag kan inte förklara det, det är så jag har fått det förklarat till mig. Jag har ingen aning om hur det funkar, så fråga inte mig. Du får vända dig till någon som vet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Det är frågan och jag har inget direkt självklart svar på det. (och så kommer en mindre uppsats..) De senaste åren har jag varit (och...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Killaloe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama