Cavi-lipo - någon som testat?

Vad gäller första delen: jag kan hålla med om att det är lite sorgligt att vi människor inte enbart är inriktade på funktion. Men nu är vi ju inte det, och då kanske det är tur att det utvecklats möjligheter att ändra på sådant som annars potentiellt skulle kunna ställa till det under många år för den som lider av det.

Vad gäller andra delen så tycker jag det var en oskön kommentar, jag hoppas hon trivs med sig själv så bra hon kan (hon lever ju verkligen på sitt utseende så att säga) och sådana kommentarer som den du skrev här är väl just sådant man INTE borde lägga om man tycker det är sorgligt att någon inte trivs med utseendet på sin mage..? Först klaga på utseendefixering och sedan fälla nedlåtande kommentar om någons..utseende. O_o
Jag klagade inte på någons utseende utan det faktum att man förändrar sin befintliga utseende på ett sätt som bryter ner kroppen för att andra (kameran) ska tycka att man ser bra ut.

@Ramona Lycka till med processen, vore väldigt intressant om du ville dela med dig om hur det går sedan! Jag tycker metoden i sig teoretiskt är tilltalande- enormt mycket bättre om man kan komma undan invasiva ingrepp- men har svårt att hitta bra studier om varken bu eller bä när jag tidigare letat. Var iofs ett bra tag sedan jag kollade runt men ändå :)

Jag klagade inte på någons utseende utan det faktum att man förändrar sin befintliga utseende på ett sätt som bryter ner kroppen för att andra (kameran) ska tycka att man ser bra ut.

Hur är inte detta ett negativt uttalande om hennes utseende?
"Såg Kissie i någon trailer på tv och blev bestört över att hon inte kan se hur hon ställt till sig.
Allt hon vill är att se bra ut och det går väl sådär."

En uppriktig fråga;
Hur "ful" mage har man om man överväger lägga pengar på dylikt. Tycker det låter så sorgligt. Om man är smal och har bra fysik och inte magen är i vägen?
Självklart får man göra som man vill men är det för att kläderna sitter fel eller är det beach 2017. Såg Kissie i någon trailer på tv och blev bestört över att hon inte kan se hur hon ställt till sig.
Allt hon vill är att se bra ut och det går väl sådär.

Suck, varför inte bara låta människor se ut som de vill och göra vad de vill med sina kroppar, utan att oombett behöva få höra omvärldens åsikter om ens utseende eller bli tillskriven olika känslor/egenskaper?

Men är det fett då? Det är inte hållningsmusklerna du behöver aktivera? Om du ser ut att vara i sjunde månaden fast du är smal, menar jag, det behöver ju inte vara fläsk.
Alltså, säger jag att jag gjort allting för att bli av med fettet så har jag nog gjort det också. Det är inte så att jag legat på soffan i 10 år och klagat på mitt magfett. Varför tror du att jag ljuger? Eller tror du bara att jag inte fattar?

Jag har tränat hårt (flera dagar veckan) med PT i 6-7 år utan att bli av med min mage. Spenderat mängder med tusenlappar där, tänker inte ens börja räkna för det är säkert över 100.000:-. Jag har gått på olika dieter, jag har varit vit i perioder, jag har gjort det mesta, men det enda som händer är att resten av kroppen blir djävligt vältränad, men magfettet består. Dåliga gener helt enkelt för min mamma och moster har också de fettdepåer på magen utan att de i övrigt är feta.

Du är alltid så snabb att komma med någon korkad kommentar precis som att ingen annan människa fattar någonting eller vet hur saker och ting fungerar. Varför förutsätter du att andra människor är helt inkompetenta?

Suck, varför inte bara låta människor se ut som de vill och göra vad de vill med sina kroppar, utan att oombett behöva få höra omvärldens åsikter om ens utseende eller bli tillskriven olika känslor/egenskaper?
Därför att det inte verkar finnas ett slut på utseendefixeringen. Blir man lyckligare av att operera sig? Ful eller ej har jag inte yttrat mig om. Jag ser bara ansikten som tappat sin förmåga att uttrycka sig. Silvia är ett sådant exempel.

Därför att det inte verkar finnas ett slut på utseendefixeringen. Blir man lyckligare av att operera sig? Ful eller ej har jag inte yttrat mig om. Jag ser bara ansikten som tappat sin förmåga att uttrycka sig. Silvia är ett sådant exempel.
Jag tror inte att min livslycka kommer att förändras speciellt mycket, men min nöjdhet i alla fall. Varför vara missnöjd när man kan göra någonting åt det liksom och då bli nöjd?

För mycket botox däremot är bara patetiskt, men det är i vissa kretsar en statussymbol. Och när det blir status att visa att man har råd med botox så går det ju lite överstyr. Då tappar man också den där känslan av att det ska se någorlunda naturligt ut, vilket i alla fall jag är mån om.

I helgen har vi ett evenemang på badhuset för fjärde året i rad. Tonåringar får för 20 kr bada, leka, tävla hela kvällen. Nästan gratis alltså.
Tjejerna kommer inte mer än ett fåtal, killarna bara vissa.
Vi frågade varför. Är dom inte trygga? Nä, det är för att dom är feta och fula. Vi har inte en chans som vuxna att argumentera mot detta. Och tro mig, vi försöker. För hela medievärlden ger ett annat budskap. Sorgligt.
Jag tycker inte det är ok att företag tjänar pengar på att man inte duger som man är.

Hur många opererar sig för att bli lyckligare då?
Varför skulle det vara något fel i att vilja ha "ett ansikte som tappat sin förmåga att uttrycka sig"?
Det är ju just det här jag menar, varför ge sina oombedda åsikter om någon annans utseende och dessutom tillskriva andra känslor/tankar?

För mycket botox däremot är bara patetiskt, men det är i vissa kretsar en statussymbol. Och när det blir status att visa att man har råd med botox så går det ju lite överstyr. Då tappar man också den där känslan av att det ska se någorlunda naturligt ut, vilket i alla fall jag är mån om.

Så det ingreppet/behandlingen du väljer att genomgå för att förändra ditt utseende är okej, men att genomgå en annan typ av ingrepp/behandling är patetiskt?
Bara för att du tycker att det ena är snyggt och det andra inte?
Dubbelmoral?

Lägger ingen som helst värdering angående @Ramona och hennes val att göra ett ingrepp för att bli av med bukfettet.

Jag kan personligen förstå att man vill bli av med överflödigt bukfett.
Sånt brukar ju som bekant uppstå efter en eller flera graviditeter, om inte annat. ;)

Vet inte om du planerar att bli gravid?
Om inte, skulle jag göra ett ingrepp nu.
Om du tänker dig en graviditet framöver skulle jag vänta tills efteråt.

Däremot tror jag inte att den metoden du tänkt dig kommer ge det resultat du önskar. Tyvärr!
Jag skulle satsa på en bukplastik med fettsugning.
Åtminstone fettsugning om ditt skinn i övrigt är elastiskt och kan tänkas minska om fettet under försvinner.

Det ger i stort sett garanterat resultat, förutom de där klåparna som en del råkat ut för i tv programmet om plastikkirurgi (har glömt vad det heter - kollar aldrig).

Dyrt, ja!
Men jag skulle tycka det var värt om det verkligen störde mig.

Så det ingreppet/behandlingen du väljer att genomgå för att förändra ditt utseende är okej, men att genomgå en annan typ av ingrepp/behandling är patetiskt?
Bara för att du tycker att det ena är snyggt och det andra inte?
Dubbelmoral?

Håller med, ingrepp som ingrepp. Att några går till överdrift händer vid alla sorters plastikingrepp, oavsett om det är bröst, läppar, fett eller botox det handlar om. Det är något som inte står rätt till hos personen som väljer att operera/injicera sig på ett extremt sätt. Kissie tycker jag ser fin ut nu för tiden, hon har ju tonat ner sig mycket senaste åren. Förstår inte varför hon används som exempel. Det finns massor av kvinnor som är betydligt mer extrema än henne!

Vad gäller behandlingen så tycker jag det låter för bra för att vara sant men jag hoppas det funkar för dig. Har du fått garanti så finns ju inget att förlora. Tror att du kan få fettsugning till betydligt lägre pris om du kollar runt lite, känner någon som gjort det och hon betalde inte i närheten av det priset.

Om det är fettet under naveln du vill ha bort så är det enligt vad jag läst hormoner som är orsaken till att väldigt många kvinnor har en fettdepå där. Så länge jag håller min vikt under en viss gräns har jag helt platt mage, trots att jag är långt från vältränad, bara smal. Min syster som är mycket vältränad (tävlar i kampsport) har däremot den där lilla fettbulan. Jag förstår gott att du vill ha bort den men det är såklart trist att idealet ser ut så att en naturlig vältränad kropp inte är tillräckligt. Dock tycker jag inte att kvinnor som väljer att ändra på sin kropp genom ingrepp förtjänar att dömas eller lastas för att idealet ser ut som det gör.

Håller med, ingrepp som ingrepp. Att några går till överdrift händer vid alla sorters plastikingrepp, oavsett om det är bröst, läppar, fett eller botox det handlar om. Det är något som inte står rätt till hos personen som väljer att operera/injicera sig på ett extremt sätt. Kissie tycker jag ser fin ut nu för tiden, hon har ju tonat ner sig mycket senaste åren. Förstår inte varför hon används som exempel. Det finns massor av kvinnor som är betydligt mer extrema än henne!

Varför måste det vara något fel på någon bara för att den väljer att göra stora förändringar i sitt utseende?
Du gör detsamma som @Luff , tillskriver människor egenskaper/personlighetsdrag/osv baserat på deras val att förändra sitt utseende ("det är något som inte står rätt till").

Tillägg: Gällande resten av inlägget, det är inte jag som är TS och planerar något ingrepp/behandling. Det är @Ramona

I helgen har vi ett evenemang på badhuset för fjärde året i rad. Tonåringar får för 20 kr bada, leka, tävla hela kvällen. Nästan gratis alltså.
Tjejerna kommer inte mer än ett fåtal, killarna bara vissa.
Vi frågade varför. Är dom inte trygga? Nä, det är för att dom är feta och fula. Vi har inte en chans som vuxna att argumentera mot detta. Och tro mig, vi försöker. För hela medievärlden ger ett annat budskap. Sorgligt.
Jag tycker inte det är ok att företag tjänar pengar på att man inte duger som man är.

Jag är skittrött på utseendehets och tycker det är problematiskt med alla dessa operationer. Men det blir ju inte bättre av att du sitter och dömer utseendet på de som opererat sig. Liksom folk får skit för hur de ser ut om de inte opererar sig, och skit för hur de ser ut om de opererar sig.

Varför måste det vara något fel på någon bara för att den väljer att göra stora förändringar i sitt utseende?
Du gör detsamma som @Luff , tillskriver människor egenskaper/personlighetsdrag/osv baserat på deras val att förändra sitt utseende ("det är något som inte står rätt till").

Tillägg: Gällande resten av inlägget, det är inte jag som är TS och planerar något ingrepp/behandling. Det är @Ramona

Att utsätta sig för alltmer extrema ingrepp är en psykisk sjukdom i de allra flesta fall. Det blir ett tvångsmässigt beteende där den drabbade tror att bara man får ännu större läppar, ännu större bröst etc så kommer livet bli bra och man kommer må bättre. Det är lite samma principer som ligger bakom ätstörning. Behovet av att ändra kroppen är ett symptom på att personen inte mår bra psykisk. Så jo, det är i högsta grad något fel och de behöver hjälp att ta sig ur det istället för ännu en operation. Det har ett namn som jag inte kommer ihåg just nu.

Jag vet att TS är Ramona.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Det är frågan och jag har inget direkt självklart svar på det. (och så kommer en mindre uppsats..) De senaste åren har jag varit (och...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Killaloe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama