Jag tycker det är bra mycket värre att klanka ner på de som väljer att göra ingrepp än att göra dem.
Ja, det är synd att vi har ett utseendefixerat samhälle men det blir ju inte bättre av att tala om för någon att de är korkade som gör ingrepp. De flesta gör inte 40 till.
Ramona, jag tvivlar på metoden men testa om DU vill. Det lär ju knappast vara skadligare än mycket annat. Jag har en likadan bula och den kan reta gallfeber på mig. Den syns i alla kläder som sitter åt lite. Jag retar mig inte tillräckligt för att göra något åt den dock.
Håller med!
Tycker inte man ska döma folk. Alla har väl sina egna skäl, tänker jag.
Jag tror dessutom att de allra flesta gör en plastikoperation för sin egen skull. För sitt eget välbefinnande och som Ts säger, för att kläderna ska sitta bättre.
Varför inte, liksom?
Jag har också full förståelse för kvinnor som har mycket stora bröst och som vill göra bröstreduktion.
Det är fruktansvärt tungt att dra runt på en stor byst för både nacke, rygg och axlar.
Mina egna är på gränsen, har 85 E och skulle helst vilja ha något mindre, men inte tillräckligt för att göra något åt det.
Den dag jag gått ner mina 30 kg (om jag någonsin gör det) så kommer jag garanterat göra en bukplastik efter det.
Huden har blivit uttänjd, särskilt efter andra graviditeten och på vissa partier tror jag det helt enkelt fortfarande kommer vara påsar oavsett min vikt.
För mig är det också stor skillnad om man tar bort något i jämförelse med att sätta dit något.
Att operera eller spruta in något främmande i kroppen är något jag personligen inte skulle vilja riskera.
Undantaget då om man har haft bröstcancer och gör rekonstruerad plastik.
Bröstförstoring med inlägg, till exempel, ger ofta smärtor och problem med inkapsling.
Botox ser ofta onaturligt ut.
Dom bitarna har jag svårare att förstå men det andra, inga problem.