Cavi-lipo - någon som testat?

Ramona

Trådstartare
Eftersom det är alldeles för dyrt att fettsuga sig har jag bestämt att göra några cavi-lipobehandlingar. Någon som har erfarenhet? Jag har fått ett jättebra pris och dessutom blivit lovad pengarna tillbaka om det inte funkar, eftersom jag varit så skeptisk till att det funkar.

Någon som UL:at eller fryst bort fett? Blev det bra? Nöjd? Missnöjd?

Tar bort fett tror jag inte att de gör. Testat nån form av ultraljud o det tog inte bort fett men blev kissade otroligt mycket efteråt. Testade för att jag var nyfiken. Det är nog tyvärr så att minskat intag av föda öka motion som gäller.

Tar bort fett tror jag inte att de gör. Testat nån form av ultraljud o det tog inte bort fett men blev kissade otroligt mycket efteråt. Testade för att jag var nyfiken. Det är nog tyvärr så att minskat intag av föda öka motion som gäller.
Ev viktminskning är nog vätska som kissas ut.

Min moster gjorde sån där man fryser bort fett. Hon gjorde flera behandlingar. Jag såg ingen skillnad.
Tror inte hon upplevde skillnad heller.

Jag är skeptisk till det där, vet en som gjorde det och då sa dom att det var viktigt att träna och äta rätt efter behandlingen och det är förmodligen det som gjorde att hon gick ner i vikt. Det är nog bättre att lägga pengarna på personliga tränare eller nåt istället.

Jag har gjort allt för att bli av med min mage, men oavsett så är den kvar. Dåliga gener helt enkelt för inget funkar. Det är antingen det eller fettsugning som gäller nu. Och jag spenderar hellre 6000:- än 60.000:-.

Kostar fettsugning av magen verkligen 60.000? :eek:

Min brorsas sambo hade förut en skönhetssalong i Berlin där de pysslade med bl.a. fettfrysning. Enligt henne funkar det men jag har ingen personlig erfarenhet. Jag blev erbjuden att komma ner och prova gratis men hade ingen lust eftersom man ju måste gå flera gånger med typ ett par dagars-veckors mellanrum.

Min brorsas sambo hade förut en skönhetssalong i Berlin där de pysslade med bl.a. fettfrysning. Enligt henne funkar det men jag har ingen personlig erfarenhet. Jag blev erbjuden att komma ner och prova gratis men hade ingen lust eftersom man ju måste gå flera gånger med typ ett par dagars-veckors mellanrum.
Jag har fått en jättebra deal också, med pengarna tillbaka garanti. Första behandlingen blir på torsdag, så vi får se efter det.

Hur vet de/ du att fettet försvunnit? Väldigt nyfiken.
Man mäter visst. Och det är ju inte en behandling man behöver, utan ett flertal.

Nu vet ju jag exakt hur min mage ser ut, för den ser ungefär likadan ut när jag är riktigt vältränad som när jag är mer i den formen jag är i nu, dvs inte så himla bra men ändå okej.

Man gör ju ingen body scan så helt säker är man ju inte, men man behandlas under en period på ett par månader och är det bara vätska som försvinner så är det ju inget bestående utan det kommer ju tillbaka efter varje behandling.

En uppriktig fråga;
Hur "ful" mage har man om man överväger lägga pengar på dylikt. Tycker det låter så sorgligt. Om man är smal och har bra fysik och inte magen är i vägen?
Självklart får man göra som man vill men är det för att kläderna sitter fel eller är det beach 2017. Såg Kissie i någon trailer på tv och blev bestört över att hon inte kan se hur hon ställt till sig.
Allt hon vill är att se bra ut och det går väl sådär.

En uppriktig fråga;
Hur "ful" mage har man om man överväger lägga pengar på dylikt. Tycker det låter så sorgligt. Om man är smal och har bra fysik och inte magen är i vägen?
Jag tänker att jag i åratal kämpat för att bli av med mitt magfett, jag har försökt göra någonting åt det eftersom jag inte gillar den. Kläderna sitter dåligt, jag vantrivs med den, den passar inte in i resten av kroppen. Jag har klagat på min mage i säkert 10 år om inte ännu mer.

Jag pallar inte med att klaga längre. Varför ska jag bara acceptera läget som det är när jag faktiskt kan göra någonting åt det? Jag vägrar ge upp för jag vägrar ha den där, när jag inte trivs med den.
Folk säger åt mig att börjar man väl operera sig så slutar man aldrig eftersom man egentligen inte är nöjd med sig själv. Men så är inte jag. Jag är relativt nöjd med resten, det är i alla fall ingenting som stör. Magen och mitt högra öra, är de två sakerna som stör och min mage är betydligt viktigare att göra någonting åt. Örat märks mest på foton. Men magen stör ju verkligen. Jag älskar att klå upp mig, festa, etc och det är inte kul när man köpt en jättefin klänning som man ser 7 månader gravid ut i.

Det går att göra någonting åt det, varför ska jag då inte göra någonting åt det? Varför ska jag gå omkring och lida när jag faktiskt inte behöver?

Jag tänker att jag i åratal kämpat för att bli av med mitt magfett, jag har försökt göra någonting åt det eftersom jag inte gillar den. Kläderna sitter dåligt, jag vantrivs med den, den passar inte in i resten av kroppen. Jag har klagat på min mage i säkert 10 år om inte ännu mer.

Jag pallar inte med att klaga längre. Varför ska jag bara acceptera läget som det är när jag faktiskt kan göra någonting åt det? Jag vägrar ge upp för jag vägrar ha den där, när jag inte trivs med den.
Folk säger åt mig att börjar man väl operera sig så slutar man aldrig eftersom man egentligen inte är nöjd med sig själv. Men så är inte jag. Jag är relativt nöjd med resten, det är i alla fall ingenting som stör. Magen och mitt högra öra, är de två sakerna som stör och min mage är betydligt viktigare att göra någonting åt. Örat märks mest på foton. Men magen stör ju verkligen. Jag älskar att klå upp mig, festa, etc och det är inte kul när man köpt en jättefin klänning som man ser 7 månader gravid ut i.

Det går att göra någonting åt det, varför ska jag då inte göra någonting åt det? Varför ska jag gå omkring och lida när jag faktiskt inte behöver?

Men är det fett då? Det är inte hållningsmusklerna du behöver aktivera? Om du ser ut att vara i sjunde månaden fast du är smal, menar jag, det behöver ju inte vara fläsk.

Självklart ska du göra något åt det om det besvärar dig. Det är absolut ditt val. Jag funderade mer över fenomenet.

En uppriktig fråga;
Självklart får man göra som man vill men är det för att kläderna sitter fel eller är det beach 2017. Såg Kissie i någon trailer på tv och blev bestört över att hon inte kan se hur hon ställt till sig.
Allt hon vill är att se bra ut och det går väl sådär.

Vad gäller första delen: jag kan hålla med om att det är lite sorgligt att vi människor inte enbart är inriktade på funktion. Men nu är vi ju inte det, och då kanske det är tur att det utvecklats möjligheter att ändra på sådant som annars potentiellt skulle kunna ställa till det under många år för den som lider av det.

Vad gäller andra delen så tycker jag det var en oskön kommentar, jag hoppas hon trivs med sig själv så bra hon kan (hon lever ju verkligen på sitt utseende så att säga) och sådana kommentarer som den du skrev här är väl just sådant man INTE borde lägga om man tycker det är sorgligt att någon inte trivs med utseendet på sin mage..? Först klaga på utseendefixering och sedan fälla nedlåtande kommentar om någons..utseende. O_o

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Det är frågan och jag har inget direkt självklart svar på det. (och så kommer en mindre uppsats..) De senaste åren har jag varit (och...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Killaloe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama