Cavallo Weltmeister

FT_ryttare

Trådstartare
Någon som har såna läderstövlar???
Hur är dom ?

2130153g.jpg

Sv: Cavallo Weltmeister

jag beställde såna igår..
blev lite bråttom så tog dom som liknade mina gamla mest.. men vet int hur dom är i hårdhet..
hoppas ja gjort rätt val nu!

Jag har ett par sådana som jag håller på och säljer, nya, för jag har för feta vader :D De är supersnygg och sköna.
Jag tror mina 14 år gamla stövlar är av den modellen som heter Weltmeister nu och de lever fortfarande, snacka om kvalitet

jag har ett par cavallo som är kanske 6 år o då är dom använda äret om i alla väder och dåligt skötta.
så dom lever nog inte såå länge till. men sköna är dom.
vet dock inte modellen på dom gamla så ja hoppas att de är ett par weltmeister eller liknande iaf.

vad har du för storlek på dina och vad gav du för dom ? Ve tdu inköpspris?

Jag har ett par.
De är jättesköna! :)
Fast jag föredrar dock Piaffe-modellen. De är ännu skönare :d

Det är storlek 39 på de jag har, tror det kostade 4,000 kr när jag köpte dem för 2 år sen. Sen har jag lagt in en dragkedja för 500 spänn också. Jag har aldrig använt dem i stallet eftersom de är för smala i vaderna för mig men de var sköna de gånger jag fick på mig dem och kunde gå i dem hemma.:D

Nu har jag köpt ett par nya men jag valde pirouette istället och det är ju en ren dressyrstövel. Med dragkedja längs smalbenet och special mått i fot, vad och under knät kommer de gå på 6,000 kr

jag har redan en piaff modell.. nu ska jag ha stövlar som jag kan hoppa i.
Piaff är sköna men inte riktigt formade efte rmej ännu.. men de kommer väl.
Jfrelin: vad är de för storlek i vad o höjd?

Attans men det kommer en tjej och tittar på dem ikväll så de är nog redan sålda.

Bild finns på annonssidorna om du vill kolla

är det nån som vet nått om Sergio Grasso Vicenza stöveln?? är lite intresserad av den ;)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
583
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka