"cavalettistöd"

bambi82

Trådstartare
eller vad de nu ska kallas, såg i en artikel i ridsport att de gjort som små "kryss" att lägga cavalettibommarna på istället för typ sockerbit. Nån som har gjort nåt liknande? såg ju jättesmart ut!:bow:

Sv: "cavalettistöd"

bambi82 skrev:
eller vad de nu ska kallas, såg i en artikel i ridsport att de gjort som små "kryss" att lägga cavalettibommarna på istället för typ sockerbit. Nån som har gjort nåt liknande? såg ju jättesmart ut!:bow:

jah, det var juh så cavalettibommarna och stöden såg ut för i tiden. men då satt bomarna fast på "krysserna" så var det bara att vända runt dom, beroende på vilken höjd man ville ha dom, + att man kunde ställa fler på varandra och på rad och likande. :) smart och väldigt lätt att bygga hemma :)

Har gjort precis sådana cavalettostöd som jag kan ha tre olika höjder på. Riktigt riktigt bra... :banana:

Ok hur har du gjort då? Skulle va tacksam för mått och en liten ritning:angel:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Mia_R
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 151
Senast: Palermo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 277
Kropp & Själ (Varning för delikat innehåll!!!) Jag har, av anledning, läst, googlat och hittat massor om knipövningar. Vissa sidor menar att man kan...
Svar
17
· Visningar
1 341
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka