Cavalettiblock

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte införskaffa lite små hinder att ha till ponnysarna :) Kollade på Hööks cavalettiblock, men det blir ju en hel del pengar om man köper två set. Finns det något annat man kan använda eller kan man bygga själv? :)

Jag har gjort en kub med 4 olika höga sidor från 15 cm till 70. Ställt impregnerade 4” brädor upp skruvat ihop dem och satt på fötter. Använder de till upphöjda bommar och studs.

Tänkte införskaffa lite små hinder att ha till ponnysarna :) Kollade på Hööks cavalettiblock, men det blir ju en hel del pengar om man köper två set. Finns det något annat man kan använda eller kan man bygga själv? :)

vi löshoppar våra shettisar en gång i veckan. Oftast runt 50-65 cm beroende på hinderryp och hur mycke de ska ta i. Shettisarna älskar att åka till ridhuset
Vi köpte plastskenor av nyckelhålstyp och bom hållare i plast på hööks och lite plank och grövre ca 8x8 till hinderstöd och plank sågade vi till fötter på hinderstödet. Som vi har hemma om vi vill lös hoppa de små busarna hemma.

Brukar ha kryss, rättuppstående och oxer med och utan vattenmatta. Trav bommar och cavaletti i bland. Försöker variera varje vecka.

Vi byggde förr två kryss och satte ihop dem med en bom. Då kunde man ”snurra” cavalettin så att bommen var nästan i markhöjd och två högre lägen. Snodd bild: https://goo.gl/images/Su4ykh
Enkelt att bygga själv!
Hööksblocken bör man inte glömma ute, de är väl rätt tåliga men blåser lätt iväg, de är jättelätta. Hos oss fungerar de mest som kattbädd, ena katten ligger gärna där. :p Vi har också låga bomstöd, lite högre än typ pallbockar. Utmärkt för studs, gymnastikhoppning, men enklare att ta fram än fullstora stöd. Åtminstone för oss som inte har plaststöd. :)

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 417
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar