Cavalettiavstånd?

Alexandra_W

Trådstartare
Cavaletti/travbommar, samt galoppbommar - avstånd för liten storhäst? Sådär mellan tummen och pekfingret så jag har något att börja prova med och sen justera utifrån hur det passar?

Sv: Cavalettiavstånd?

Travbommar brukar jag lägga ca en meter mellan, beroende på vad jag vill ha ut av dem. Vill jag att hästen ska länga ut steget ökar jag avståndet och minskar om jag vill tvärtom

Lycka till

Vi är inte så rutinerade, blir det för kort vill hon ta flera åt gången :D

Men som sagt, något att utgå ifrån iaf...

Trav 1m-1,3 (1,4)
Galopp 2,5m-3,5m beroende på hur samlat den kan gå eller om den har mycket stor galopp.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: The Beast
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar