Cavalet (ex. Conquest M)

hanna_shetland

Trådstartare
Den absolut finaste hästen jag någonsin ridit är efter denna hingst. Någon som vet något eller har en bild på honom eller hans släktingar? Stammen har jag dock.

Hästen är reggad som Dan Senator 9600985. Mamma heter Betonika 7401914 och har ingen stam (iaf ingen i passet).

Ska försöka fixa fram lite foton på snyggingen också. :love:

Sv: Cavalet (ex. Conquest M)

Det här är visserligen inte en bra bild på honom, men väl en bild!

popup.asp

Det var väldigt dålig kvalité :( men tack ändå.

Ingen annan som vet nåt? Nån som kan kolla i HesteData? Görel? :angel: :D Och kolla om Betonika har fler avkommor och vad har Cavalet lämnat mer? Tävlingsresultat? Övriga poäng - vill veta allt :)

Görel har hestedata, och hon brukar alltid vara generös med att ställa upp!
Har hon lite nummer, klurar hon ut det mesta!

Gjorde en snabb sökning, och fann dessa korten på en vallack e Cavalet.

Har aldrig sett någon live, vad jag kan minnas.
lycka till!
mvh

Ropar: GÖREL! :D

Har också sett en del avkommor på kort men vill veta mer om stammen, tävlingsresultat - det mesta.

Lite kompletteringsuppgifter:

Cavalet/Conquest M DVH 515
Betonika 7401914 DK LU

Cavalet är e. Cavalier 310425271 u. Grimaldi H 313119183 ue. Grenadier 318203674

Rätta mig om jag har fel. Verkar som han inte betäckt så mycket och kanske inte har så många avkommor som "visat framhovarna".

Jag vet att han har åtminstone ytterligare två avkommor i Sverige.

Hoppas det går bra att jag svarar istället ;)
Betonika har två avkommor enligt hestedata, "din" häst och Nikita 9307598 f. 1993 svarte. Woernitz dh 345. Det finns inga bedömningar eller tävlingar registrerade på henne, inga avkommor.

Betonika har placerat sig i hoppning, lätt B, 1987 och 1988.

Cavalet 314412590 hann. svettfux, 1.70 cm, är placerad 24 ggr i msv hoppning och har 2 placeringar i msv dressyr
1993 i Vilhelmsborg 878 77 78 8
Bedömning: ØStor elegant hingst af god type. Kønt hoved. Velansat hals. God manke. Lidt trykkede albuer. Lidt fremskudt skulder.God overlinie. Velformet kryds. Lemmernepassende føre og tørre. Lidt tåvid bag. Bevægelsen god. Særdeles god galop.

1994 i Herning: 977 77 77 8
STOR ELEGANT HINGST AF GOD TYPE. KØNT HOVED. VELANSAT HALS. LIDT TRYKKEDE ALBU-ER. LIDT FREMSKUDT SKULDER. GOD MANKE. GOD OVERLINIE. VELFORMET KRYDS. LEMMERNE PASSENDE FØRE OG TØRRE. LIDT TÅVID BAG. BEVÆGELSEN GOD I TRAV. SÆRDELES GODI GALOP. GODKENDT VED 1. DELKÅRING

Cavalet har 205 avkommor, varav 20 avkommor placerat sig på tävling i både hopp, dressyr och fälttävlan. Tittade på några stycken det verkar vara lätta klasser hittills.

Hittade en tjusig avkomma i norge, http://www.norwegianwarmblood.com/roska.htm

Åsa

Tack så mycket! :bow:

Det står inget speciellt om "min" häst? Jag vet inte ens när han importerades till Sverige. :(

Ingen som har någon bra hingstsida där Cavalet kan finnas med? Borde ju finnas nån mer bild på honom på nätet tycker jag.

Har mailat en bekant i Danmark som fött upp halvblod, hoppas hon kan berätta mer. :)

Senast ändrad:

Jag har en häst efter cavalet hemma =)

Liknande trådar

Avel Min kompis ska köpa ett ungsto f-08 uppfött i sverige fast med tysk mamma och pappa.Hingsten heter Hydriot (e.Hitchcock) och står i...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 879
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka