Catagos senskydd?

Sv: Catagos senskydd?

Jag har ändrat mig. Tänkte beställa från kusehuset istället, det blir flera hundralappar billigare där. Där är bara storlekarna ponny och full, så det löste sig ganska smidigt :)

Tackar! :bow:

Var inne och kollade, och skydden fanns ju också i vitt och grått. :) Så nu är frågan om jag i så fall ska ta svarta eller gråa... :crazy: :D

Ta svarta, för du vet inte vilka sorts grå det är (eller gör du det, kanske? :D ), och det är snyggast med allt i samma färg, och jag utgår kallt ifrån att du har en svart sadel ;)

Varsågod! :)

Vad har du för färg på hästen? Har du skimmel kan grått vara snyggt!
Tänkte själv köpa bruna skydd åt min fux (som även har brun sadel och träns.)

Lånar

Någon som har storlek full på sina skydd och vet hur höga dom är? Har nu Hööks vanliga senskydd, och dom är 23cm i strl Full. De är något för höga för min pålle, men han kan inte ha ponnyskydd. Såg att dessa Catago är lite lägre precis under knät, och då kanske han kan ha? Någon som vet hur höga de är?

Han är mörkfux, så grått kanske inte blir så jättesnyggt på honom? Men det är det att jag alltid haft någon slags förkärlek till grå grejer... :D

Attans att han inte är skimmel! :mad: :angel: :D Jag håller med dej, skimmlar passar jättefint i grått!

Sadel och träns är bruna (de jag använder mest). Han har just nu bruna Eskadronskydd, men jag tänkt på att ha dessa som reserv, och det är då jag funderat på grå för att jag gillar det så mycket. Eller svart och bara ha ifall jag får en svart sadel... :angel:

Senast ändrad:

jag har de gråa å dom e :love: fast min häst är brun med svarta ben...

Jag har dom, och hade tidigare några från hööks (Equigard)

Men om jag kommer ihåg det kan jag mäta mina imorgon.
Just att dom är nersvängda på baksidan gör ju att det är mindre risk att dom klämmer.
Mina från Equigard var för långa för min häst.

Jag ska köpa gråa till min skimmel :love: har grå som tävlingsfärg

köpte ett par sånna på mässan i scandinavium till min d-ponny.
är jättenöjd med dom. bra kvalitet för det låga priset.
tyvärr så köpte jag svarta och jag har en brun hoppsadel så nu vill jag ha ett par nya senskydd fast i brunt :smirk: .
funderar på att köpa ett par veredus :love: men dom är ju dyrare..
annars blir det kanske ett till par catago fast bruna denna gång. :D

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 134
Senast: Capybara
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäcka 2025
  • Nordsvensk Brukshäst