Castor e. Cor de la Bryére

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 6 166
F

Farouk

Någon som kan berätta mer om honom? :)
Bilder mottages också väldigt tacksamt, både på Castor själv samt avkommor :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Castor e. Cor de la Bryére

Castor 895 är exporterad, jag tror att det är till Ungern, han ägdes eller ägs av Lene Nissen Lembke ( jag vet ej säkert om han är utlånad eller såld).
Hur som helst så står det i 1996 års hingstkatalog att han är född 1984 i Tyskland, importerad till Sverige 1994, 169 cm, brun, e. Cor de la Bryére-Fokus II-Maki I-Neipperg. Exteriört utlåtande" Mycket god modell, långlinjerad. Lång väl ansatt hals, djup välliggande bog. Gott skelett, ngt intåad fram, i övrigt välbenad. Mycket taktmässiga rörelser i skritt och trav. Poäng 88888= 40 (10,5 år)". Han har själv segrar i svår internationell hoppning.
Jag red en avkomma en kort period när hon precis var inriden, hon var pigg och lättlärd och löshoppade bra. Jag tror att hon tränas i hoppning nu, hon hade bra klipp i sina språng och var kvick.

Castor är även han en sån hingst som jag tror vi borde använt mer.

Har på senaste tiden sett flera avkommor som varit riktigt imponerande!

Helena Lundbäcks "nya stjärnhäst" Erbblume är e Castor. Hon har ridit henne i Falsterbo i både 5-års och 6-års och gått till final. Nu går hon 1,50.

/C

Här är min 8 årige Castor avkomma! Han går nuförtiden 1.30 hoppning.

DSC_2811.jpg

IMG_0186.jpg

IMG_0188.jpg

Bild004.jpg

Är det någon annan här på buke som har någon bild på en Castor avkomma? Skulle va kul att se hur de andra ser ut eftersom jag inte har sett så många innan.

Jag har haft en Castor avkomma som vi har fött upp själv men som jag har sålt , en kanon trevlig valack. Jag hade gärna betäckt om mitt sto med Castor om han hade varit kvar här.
hanna%20och%20gazton.jpg

Har fler bilder på han ....

Helena Lundbäck och Erbblume (e. Castor u. Erbe ue. Maraton-Ceylon -Nepal)

Sukis_Helena_Lundb%E4ck_050505_3174.jpg

"återupplivar gammal tråd och lägger in en bild på en tjej som är efter castor som jag köpte för några veckor sen.
Vill också gärna se fler avkommor efter honom. Gärna bild på Castor him self om någon har?

P8310053.jpg

Jag har en 8 årig valack efter Castor:love: . Har inte haft honom så länge men vi hoppar ca: 1,10 för tillfället.

min Castoravkomma. köpte henne som enbart sutten på när hon var 6:eek:

trav1.jpg

ber om ursäkt tusen ggr för den gigantiska bilden.

köpte henne nerifrån skåne. helsingborg om jag inte minns helt fel. ni får ursäkte mitt totalröda ansikte.. men de va faktiskt runt 30 grader den dagen..

Jag fick förmånen att få se Castor hoppad av Roffe när han kom till Sverige. Han hoppade väldigt bra och i mina ögon så var det en väldigt trevlig hingst

Liknande trådar

Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 113
Senast: lilsan
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 799
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 639
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka