I

imelda

Någon som har en avkomma eller tänkt använda honom i år?
Hur är dräktigheten? Är han lika fertil som sin halvbror.

Berätta gärna lite om era avkommor och hur han nedärver.

( Snyggingen Joy har jag redan kollat in, skulle gärna vilja ha en likadan;) )

Sv: Casir Ask

Jag har en Casir Ask avkomma (mamman är efter Lobster-Landesfurst). Inte min egen uppfödning utan jag har importerat henne från Danmark som 1½åring.
Hon är super i psyket! Väldigt snäll och lättlärd. En feminin, högställd och ädel häst.
Visades i helgen på 3 års test och fick Dubbeldiplom :banana:
Poäng 978987(48) och 88(47) i hoppning.
Hon mättes till 165cm i mankhöjd och fick beröm för sin fina ridbarhet på ridprovet :D Enligt mig är hon en drömhäst :angel: :D
carry3rs2.jpg

carray3rs.jpg

carry3rs4.jpg

Carry3rs3.jpg

Grattis till fint resultat på 3 års! Hon ser jättetrevlig ut.

Tror jag har sett din tjej då jag var och (försökte) para min DDB tik med Eros... för ni har väl DDB kennel?

Är bra sugen på Casir Ask, är bara lite osäker på om han passar min dam. Hon är ganska stor och ngt lågställd i typen. e Everest-Maximus

Jo det stämmer att vi har DDB :D

Finns inte så många Casir ask hästar i Sverige vad jag har sett. Men kollar man lite i Danmark (på salusidor och liknande) Så verkar han lämna ädla och eleganta avkommor.
Carismas mamma var lite lågställd och ganska kraftig. Ett typiskt brunt halvblod ;) Fast vem vet hur hon såg ut i sin ungdom ;)

...funderade på Casir Ask redan till detta stoets mamma så det är väl lika bra jag slår till nu innan det blir försent...;)

Var hittar man danska blup index ?

Vi har en ettåring e. Casir. Just nu är hon väl inte så vacker, men det rättar väl till sig. Hon har fin hals och bra galopp. Verkar vara lite skarp i sättet kanske, men det växer förhoppningsvis också bort. Så här såg hon ut som föl.

http://www.frisegarden.se/bilder/Cirrus_3wk.jpg

måste bara säga att det ser ut som om du har en riktigt trevlig häst! härlig stam också! väldigt fin i typen!
o öronen framåt på alla bilder, det gillar vi ;)

lycka till!!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka