T

timjan 1

Efterlyser tips på hur jag ska få min häst att äta carragen, han tycker att det är jätteäckligt och jag förstår honom. Har prövat att blanda med betfor , lusern, morötter och till och med sirap. Är just i invänjningsskedet och han får bara lite morron och kväll, under natten har han faktiskt petat i sig dosen men på morgonen fungerar det inte och hur jag ska få i honom en liter morgon och kväll är för mig en gåta. Tacksam för tips. Ska kanske tillägga att han får det för att han har hosta.
 
Sv: Carragen

Ska också börja ge min häst carageen snart och har funderat på det här också då han kan vara väldigt känslig mot äckliga saker i maten... :crazy:
 
Sv: Carragen

Det var jättesvårt för mig med, jag lyckades aldrig få i honom mer än 5 dl per dag så jag fick hålla på med det en längre tid i stället, men det fungerade bra ändå.

Jag blandade med det övriga kraftfodret (kornkross, havre och betfor), med lite extra vatten på betforen och en skvätt koncentrerad äppeljuice. Tror att äppeljuicen maskerade den värsta tånglukten och smaken. Var ändå tvungen att blanda det extremt noga så att det inte blev några geléklumpar av carragen för då sorterade han bort dem.
 
Sv: Carragen

Tack, nu fick jag nytt hopp, för det känns mer realistiskt att få i honom den mängden, toppen att det kan fungera ändå. Är din häst hostfri nu och hur länge fick du ge honom denna hemska gele´?
 
Sv: Carragen

Han fick det inte för hosta utan för att rensa ut syntetiska mineraler ur kroppen. Denna "mineralförgiftning" yttrade sig i att han blev stel i kroppen och rörde sig sämre och sämre. Efter carragen kuren så blev han helt bra. Jag kommer inte ihåg hur många månader jag gav honom, men jag gjorde slut på en 2 kg påse med carragen iallafall, så det tog ju ett tag innan det var över.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp