Carnoustie xx och Trainers Seat xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare perscar
  • Startdatum Startdatum
P

perscar

Jag har en vallack efter Trainers Seat och Carnoustie som morfar (Saxifraga heter stoet). Vallacken är född 26.4.1981 (ansenlig ålder på ett fullblod) men jag skulle vilja veta mer om Trainer Seat (när född och hur gammal han blev) och Carnoustie (födelseår och hur gammal han blev). Har ni mer eller annat kul att berätta om dessa två hingstar så gör gärna det!

Sv: Carnoustie xx och Trainers Seat xx

Carnoustie var född 1956 och dog 1979. Me många av hans avkommor har nåt en ansenlig ålder.
Trainers Seat vet jag inte om han är död och så fall när. Men han är född 1973 och verkade i halvblodsavelen fram till 2000. Sista årskullen är födda 2001.

Trainers Seat togs ur aveln 2002, då var han premierad C inom halvblodsaveln. Jag kan inte hitta någon uppgift om när han skulle ha dött.

Carnoustie var först ledande fadershingst inom galoppen i många år, därefter ledande morfarshingst. Han var Flyingechefen Olle Kjellanders favorit.

Din hästs mormorsfar Darbhanga levde mellan 1942 och 1972. Han var ledande fadershingst innan Carnoustie. Han hade samma mamma som den oerhört framgångsrike Nasrullah.

Tack för tipset ... så nu återstår bara att lista ut när Trainers Seat dog ...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 668
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 180
Senast: Långnos
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 446
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Svamp?