Det verkar inte helt klarlagt om det skett öppet. Om det kommer fram att L:s ledning känt till hela upplägget redan från början och inte rest några invändningar hur ser du då på deras ställning? Jag tycker nog i så fall att de är nästan ännu värre när de nu går ut så hårt och kräver hennes avgång.Det är bara avgiften som politikerna får ersättning för, all den kostnad som mannen kan ha behöva betala för lägenheten ska inte ersättas.
Det står även detta:
Källa
Jag vet dock inte om hon informerade riksdagen om vad lägenheten kostade hennes man dock, det verkar inte så troligt då man brukar inte veta vad en lägenhet man hyr kostar hyresvärden. Visste de ens att det var hennes man som ägde den? Det står bara "Carlsson Löfdahl säger även att både riksdagen och bostadsrättsföreningen har godkänt upplägget med hennes övernattningslägenhet." Och bostadsrättföreningen säger ju nu att de inte alls godkänt hennes upplägg...
Tillägg: Det verkar ju snarare som att hon har sagt till riksdagen att hyran är 13000 och sedan sagt till bostadsrättföreningen att det är en maka som ska ha lägenheten (dvs underförstått att hon inte ska hyra den av maken eftersom de är gifta) . Både äta och ha kakan liksom
Plus det att hon säger att hon inte vet vad avgiften är, jag blir lite tveksam till det ... skilda ekonomier i all sin ära men så skilda att de inte vet vad den andra tjänar typ?
Sen kan jag inte låta bli att fundera över om en del i det hela är att det är en kvinnlig ledamot som utnyttjat systemet. Skulle fördömandet varit lika hårt om det varit en man? Eller är det ett L som håller på att implodera vi ser?