Care fore produkter - erfarenhet av dessa?

Sundbro

Trådstartare
Tänkte starta upp en tråd om Care fore produkterna liknande den om back on track som finns här på buke. Ni som använder Care fore produkterna kom gärna med + / - betyg och motivera varför ni tycker som ni gör. Tycker det vore intressant att se om det är fler än jag som tycker om dessa.

Sv: Care fore produkter - erfarenhet av dessa?

Jag kan börja :)

Bara + från mig!

Har i nuläget paddarna som jag använder både efter ridning och som stallbandage. Tycker min häst har blivit mycket "renare" i benen när jag använder dem. Oftast har min häst dem några timmar men har hänt att hon haft dem nattetid också. Finns även back on track snabbpaddar i sadelkammaren men de ger en annan effekt, det syns inte att benen blir lika torra eller hur man nu ska uttrycka det hela, fast de är nog också bra på sitt sätt. Tycker benen blivit bättre med care fore, de är mer "gosigt varma" om man kan uttrycka det så :)

Funderera på att köpa ett täcke. Hur är de i tjocklek och passform, någon som vet?

När jag läser beskrivningen av dem kan jag inte riktigt förstå vad som skiljer dem från vilka andra stoppade paddar som helst? Värme och tryckfördelning är ju liksom vitsen med dem alla, och är inte speciellt svårt att uppnå heller.

Vad är det som gör dem så fantastiska och motiverar det höga priset? :confused:

Priser kan man alltid diskutera :). BoT är inte billiga de heller...

Det är delvis detta jag vill få ut av tråden, en diskution, dvs få fram OM det bara är "inbillning" att jag tycker mig märka att de funkar.

Jag är ingen lyxryttare dvs har rätt många budgetprylar i stallet men vissa saker vill jag satsa lite mer på OM de visar sig fungera just för att det finns ett behov av dessa.

OM nu denna produkt inte håller måttet jämfört med BoT tex så vill jag veta det, inte slänga mer pengar i sjön bara för att jag tror att de är bra. Vill gärna höra andra hästägares åsikter så man kan bilda sig en bättre och mer objektiv uppfattning. Kassa grejor har inget i mitt stall att göra nämligen, de åker ut...

Så fram med det nu, ni som har eller har prövat care fore till era hästar, vad har ni för åsikter om dessa. Att de är dyra, det vet vi ju redan eller hur?:)

BoT har ju lite andra försäljningsargument, t.ex. att de keramiska trådarna gör att kroppsvärmen reflekteras tillbaka och ger mer värme än annan typ av stoppning.

Carefore beskriver någon slags kanaler som ska ge en massageeffekt, det kan jag väl gå med på att den effekten inte riktigt finns i vanlig vaddstoppning. Men just ett par benpaddar rör sig ju inte mot hästen, de ligger ju helt stilla, så den effekten har man ju bara nytta av i t.ex en vojlock.

Jag är nöjd med mina vanliga quiltade paddar, de värmer också och förhindrar tryckskador. :D

Men du har inte prövat care fore eller har jag fel?

Nej, det har jag inte, just för att jag inte kan se något i deras produktbeskrivning som säger mig att de skulle vara bättre än vanliga stoppade paddar. Hänger du med? ;)

Inget personligt. Men då tillför du nog inget i denna tråd då jag efterfrågade + / - om just dessa produkter där folk verkligen använt dem dvs sett ett behov av dem.
Annars är det ju ingen vits med denna tråd om folk bara skriver vad de tycker rätt av efter att ha googlat lite bara, UTAN att ha prövat. Något som görs alltför ofta här på buke (min åsikt) :grin:

Jag använder sulor till mig själv och har även kompisar som har testat deras halskrage och handledsvärmare. Jag måste säga att jag älskar deras produkter!
Det jag känner med sulorna är att de ventilerar så att man inte blir FÖR varm men ändå håller sig varm i gummistävlar även när det är -10-15° ute. Svårt att förklara känslan faktiskt med mer än att det är lagom.

De som köpte handledsvärmarna är sånna som fryser väldigt om fingrarna när de sitter vid datorn och de märker en tydlig skillnad liksom hon med halskragen (whiplash-skada). De blir varma och om de bara har en på ena handen så blir hela den armen varm medan den andra fortfarande är kall.

Handledsvärmare har jag inte prövat. Men sulorna lät sköna :)

Vi var en av de första att prova deras produkter redan innan de riktig kom utt på marknaden och vi är mycket nöjda. Hästarna är mycket finare i benen och täcket håller varmt även när det är mycket minus och ingen inga skav.

Samma grund produkter används sedan många år i sjukvärden och är väll beprövat. Man använder dem mycket som tryckavlasning för patienter med liggsår och som värme stimulerande.

Väcker upp en gammal tråd istället för att skapa en ny... Jag har en häst som lätt samlar på sig spänningar i ffa ryggmusklerna och blev nyfiken på täcket. Är det någon som använder det? Hur tycker ni det fungerar?

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, tycker mig ha läst här ibland att det finns ställen där man kan få specialkomponerat mineralfoder utifrån analys å behov; så bara...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 016
Senast: Mineur
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 688
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama