Cardento avkommer?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
F

Fladde

Jag fundrar på att betäcka mitt sto med honom nu undrar jag hur är Cardentos avkommer?

Sv: Cardento avkommer?

oftas så är dom mkt lugna,lätthanterliga ,de som jag har träffat har haft ett underbart psyke.

Okej låter bra:)
Då jag har en lite hett halvgalen märr;)

Hmm, vår Cardento-märr var inte direkt lätthanterlig. Jag har aldrig varit med om en häst som var så bökig att rida in, och då har jag ändå ridit in ganska många hästar, både egna och andras. Men, hennes mamma var visst likadan, så det kanske kommer därifrån.

Hur som helst så är det en jättebra häst för övrigt. Diplom med 50p på treårstestet och final i fyraårschampiontet (precis utanför placering). Hon har en lite tråkig gallopp att titta på, den är lite styv och markbunden (hon fick i och för sig 8 p på den på treårstestet), men den är väldigt lätt att reglera.

Cardentos avkommor har ju haft väldiga framgångar på unghästchampionaten och han är väl numer en ganska "säker" hingst att använda. Jag tror att han är på god väg att bli en hingst i stil med Robin Z och Cortez.

Det finns flera gamla trådar om Cardento om du använder sökfunktionen.

vi har en hingst efter honom som blir 1 iår.
vi har haft honom i en månad kanske o han e helt underbar i tempramentet.. otroligt lugn o snäll. finner sej i d mesta.
till skillnad från ponnyhinsgten vi har.. riktig trotsig ung herre.. ;)

Jag har inte varit upp till ridskolan på ett tag, men vet att de precis köpt en skimmelvalack med Cardento som pappa (och Landprinz I som morfar).
Jag vet inte hur hästen är, mer än att han föddes 1999 och lite av stammen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Cardento kom till Sverige och Flyinge som femåring. Redan första säsongen betäckte han 130 ston, och numera finns nästan 1500 avkommor...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 013
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025