Candy's kombinerade spis och diskmaskin

DeadSerious

Trådstartare
... Är det någon som har erfarenhet av den? Funkar den bra?
Överväger att skaffa en sådan till min nya lägenhet då köket är litet men jag absolut vill ha diskmaskin. Det är bara jag och hunden så det blir inte mycket disk, så att den är liten gör ingenting, men eftersom det verkar vara den enda på marknaden blir jag osäker på om det är något att ha. Vad säger ni? :)
 
Har ingen erfarenhet men gud vilken smart grej! Känns dock lite läskigt att ha vatten så nära elektrisk ugn/spis? Men det lär de ju ha tänkt på.. :D
 
Har ingen erfarenhet men gud vilken smart grej! Känns dock lite läskigt att ha vatten så nära elektrisk ugn/spis? Men det lär de ju ha tänkt på.. :D

Jag tyckte också det! Och gällande el och vatten så hoppas jag att de hittat på någon säker lösning för det och vägrar oroa mig för det när jag äntligen hittat en möjlighet att få in en diskmaskin utan att offra något annat i mitt minimala kök :D Oroade mig mest för att den var helt värdelös, eftersom den känns lite "för bra för att vara sann" ;) Men den enda erfarenheten här i tråden verkar ju vara positiv och så länge det inte dyker upp en massa dåligt nu är jag nästintill säker på att en sådan köps in tillsammans med det nya köket. Får återkomma med en egen recension sen i så fall!

En väns mamma har en sådan. ;) Lite för liten tycker hon dock men fungerar bra i övrigt.

Det låter ju bra! Att den är liten är jag beredd på, det är ju lite av poängen med den :) Sen lär jag säkert störa mig på litenheten ibland, men hellre en liten diskmaskin än ingen alls! :)

Kan ju passa på att fråga lite mer, om någon skulle veta:
Behöver man ha diskmaskinsavstängning på köksblandaren för en sån här diskmaskin också eller blir det något special eftersom den inte är traditionell? (Kan tillägga att jag inte har en aning om vad diskmaskinsavstängning innebär men har antagit att man behöver det om man har diskmaskin, så möt mig på den nivån :angel:)

Och vem installerar den? För spisen antar jag att man bara petar i kontakten, men diskmaskinen gissar jag är krångligare - rörmokare? Eller vem gör sånt?

// Tjejen med kollen
 
Det står att kablaget inte medföljer, så det behövs en behörig elektriker och sedan är det nog vettigt att ha en vaktmästare eller rörmokare att installera diskmaskinen. Det är rätt mycket regler runt matta, läckage etc när man sätter in diskmaskin.

Vissa hyresvärdar/föreningar kräver också en separat försäkring om man har vattensäng/akvarium/diskmaskin.

Tittar man på recensionerna verkar det vara både vin och vatten.
 
Du måste ha diskmaskinsavstängning ja. Det är för att kunna stänga kranen till diskmaskinen när du t.ex. åker bort så att det inte står och läcker vatten. Det är försäkringsbolagen som kräver att det finns och avstängningen ska helst sitta ovanpå diskbänken.
 
Tack för svar!
När jag hunnit tänka på det i ungefär 5 sekunder (dvs. 4 sekunder efter att jag postade) insåg jag att jag oavsett inte hade vågat göra något med den själv, så det blir yrkesfolk till alltihop. Känns tryggast ;) Föreningen kräver ingen särskild försäkring för diskmaskin :)

Och jag ska se till att köpa köksblandare med diskmaskinsavstängning, precis som jag trodde :) Och då finns den ju ovanför bänken!
 

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 740
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 592
Senast: Amha
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 795
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp