cancerskimmel? *hjälp*

Sv: cancerskimmel? *hjälp*

En fundering bara... borde det inte vara jättevanligt bland tex Lipizzanern? :confused: Dom är vita och blir ofta väldigt gamla.... :idea:

Jag har jobbat med ett antal skimlar och har ännu inte träffat någon med dessa "skimmelknölar", däremot så fick min häst för länge sedan vätskefyllda blåsor under svansen. Dessa sprack och försvann. Enligt vet var det "bara" vanliga blåsor... :)

det är antagligen mkt vanligt bland dessa men det är inte säkert att man vet om det som ägare!

Sv: cancerskimmel? *hjälp*

Vad jag hört har (mer eller mindre) alla gammla skimmlar melanom eller s.k. skimmelknölar. Jag hade en förut som blev 20år som aldrig hade något problem med det och nu har jag en som är 3år. Båda har/ hade en annan sjukdom som jag inte kommer ihåg vad den heter men skinnet blir rosa på vissa ställen.
En skimmel på ridskolan hade melanom, veterinären kom dit och sa att han hade cancer och skulle dö snart. Han tog inga prover eller något utan sa det utan att undersöka. Det tyckte jag var hemskt. Så ägaren sålde hästen för en struntsumma.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 463
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 531
Senast: fixi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 220
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30