ryssen

Trådstartare
Jag tänker åka ut och campa i sommar med mina två shettisar och en hund...:) Någon som har erfarenheter eller tips för längre körturer..? Avskräkande historier kanske..:rofl:

Tack på förhand :banana:

Sv: Camping.

Förberdelser är viktigt!

Skaffa kartor och åk vägen med bil först. Ska man fram med vagnen så är det ju att föredra vägar som är körbara med bil.
Planera mat och se till att ha en fungerande mobil med nummer till hovslagare, veterinär och någon som kan hämta med transport om det skulle gå illa, man vet ju aldrig vad som kan hända.

Vi tog en långtur förra sommaren och det var helt underbart. Körde 7 mil per dag i 2 dagar och det var lite i längsta laget för nordisarna. Vet inte hur långt en shettis orkar, men den har ju lite kortare steglängd.

Ta med reservdelar som kan vara bra att ha, man ska se till att ha med allt nödvändigt men samtidigt ha så lite packning som möjligt.

Vi fixade maten med spritkök, fungerar hur bra som helst.

Långturer är underbara, men vädret kan vara emot en så regnkläder är ett måste!

Hoppas det går fint!

Sv: Camping.

Tack, det var bra tips..:) vi kommer att vara ute någon vecka men ska se om jag kan tvinga sambon att prov köra vägarna...har inget körkort än nämligen..:mad: Jag tror att mina shettisar sittstrejkar om de måste gå sju mil om dagen..:rofl: Jag hade tänkt mig två eller tre mil sådär..

Åhh vad jag längtar till sommarlovet så jag kan ge mig iväg..:bump:
Lite tråkigt dock att man måste tvinga med sällskap..hur kan man inte vilja campa med hästar en underbar svensk sommar..:confused:

Tack en en gång för ditt svar...:)

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
565
Senast: Liten
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: Fetaost
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 399
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka