maria_b

Trådstartare
Hittade i Flyinges hingstprogram hingsten Cabachon. Han föll mig i smaken och jag hittade en film på youtube där även hoppningen såg bra ut.

Någon som vet vad han har för temperament och hur bra spermakvalitet han har? Någon som vet var man kan hitta exteriörbild och exteriörutlåtande?
Han ser ju rätt grov ut men det står att han lämnar högställda föl. Någon som sett några avkommor?
Galoppen ser ju bra ut, men hur rör han sig i de andra gångarterna?

Tacksam för info om någon vet nått:)
 
Sv: Cabachon

Tack! Skönt att få se en exteriörbild. Lyckades dock inte trycka för att få fram mer info men då vet jag var jag ska leta :)
 
Sv: Cabachon

Har du prövat att googla på honom? Det finns massor med bilder på honom på flera danska sidor,bara man söker.
Tex.på www.ridehesten.dk sök på han namn eller gå in på foto,hingstekåring 2008,kolla tävlingarna,championaten
 
Sv: Cabachon

kl

Tror ni Cabachon skulle passa till ett Cortez-sto? Hon är en "typisk" Cortez exteriört sett. Lång, välansatt hals, lite lång i ryggen. Inte särskilt grov men av äldre modell. Har lämnat svårklasshästar i hoppning och har själv ett starkt möderne.
 
Sv: Cabachon

Jag tycker också Cabachon är intressant och jag har också sett en film på youtube där jag tycker han hoppade trevligt.
Blev dock lite besviken på Flyinges hingstvisning då jag hade hoppats på att han skulle hoppa bättre. Nu hade han ju en ny ryttare som inte ridit honom så länge så jag hoppas att det var därför han inte var bättre.

Någon som ve om han kommer tävlas här i Sverige?
 
Sv: Cabachon

De sa på hingstvisningen att han skulle tävlas sparsamt i unghästhoppningar under året, de trodde han skulle betäcka mycket.

Håller med om intrycket på visningen, hade stora förväntningar och blev lite besviken faktiskt. Tyckte han hade ett tungt och långsamt hopp.Exteriört tyckte jag han var fin.

De sa att det nog inte fanns ett sto som han INTE passade till utan att han kompletterade de flesta.
 
Sv: Cabachon

Har också fallit för cabachon! Och jag har fallit hårt! :p Funderar att ta honom nästa år. Men får se lite närmare. Det är ju ett tag kvar :D
 
Sv: Cabachon

Någon som har avkommor e.Cabachon och som kan berätta lite hur avkommrorna blivit? Typ? Storleksmässigt, Gångarter?

PL har tre stycken F2009, någon som vet om de visades på 3-års testet?
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 420
Senast: MiniLi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 554
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 786
Senast: Lycan
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp