almitra

Trådstartare
Byxor ja, vad ska man ha? Har haft vinthund nu i flera år men är tillbaka i dalmatinervärlden igen, med mer träning och tävling, och då är väl inte träningstights utan fickor det bästa valet :). Jag är kort och liten, 160cm och 50 kilo. Provade ett par engelssons st 34 i går men dom var alltför långa, och det skulle inte bli bra att korta av dom heller. Hur är arraks byxor, både i storlek och bekvämlighet? Har ni andra tips?

Hm, såg att midjan skiljer sig ganska mycket på junior 158-164cl och damstorlek 34, risk att dom blir för stora i midjan även om längden var bättre. Så barn är kortare och bredare runt maggen :)

Hm, såg att midjan skiljer sig ganska mycket på junior 158-164cl och damstorlek 34, risk att dom blir för stora i midjan även om längden var bättre. Så barn är kortare och bredare runt maggen :)
Jag har Lundhags Authentic Pant Jr i storlek 146/152. De är definitivt inte stora i midjan.

Jag är också 160 och jag har Arrak byxor, tycker de är sköna och sitter bra på mig, iofs så väger jag lite mer... Längdmässigt så funkar de bra, men jag har vikt upp mina 1-2 cm och det funkar allra bäst.

Prasslar gör de inte, de andas och är tysta. De sitter inte åt ända ner på vaden, men över lår och rumpa tycker jag de sitter åt, beroende på modell såklart.

Åh, det låter bra. Jag får lätt skav om det är "pösigt" över lår och rumpa. Men på vaden spelar det ju ingen roll. Vilken modell skulle du säga är mest åtsittande?

Byxor ja, vad ska man ha? Har haft vinthund nu i flera år men är tillbaka i dalmatinervärlden igen, med mer träning och tävling, och då är väl inte träningstights utan fickor det bästa valet :). Jag är kort och liten, 160cm och 50 kilo. Provade ett par engelssons st 34 i går men dom var alltför långa, och det skulle inte bli bra att korta av dom heller. Hur är arraks byxor, både i storlek och bekvämlighet? Har ni andra tips?
Var det den korta modellen du testade då?
I övrigt vet jag inte, jag är rätt knubbig så ;)

Jag har Norwand från fritidsfabriken. Jag är några centimenter längre än dig men på mig sitter xs väldigt bra! Såg att de även finns i xxs. Finns i massa roliga färger och är väldigt sköna tycker jag :)

Åh, det låter bra. Jag får lätt skav om det är "pösigt" över lår och rumpa. Men på vaden spelar det ju ingen roll. Vilken modell skulle du säga är mest åtsittande?
Svårt att säga, jag har ett par Keb och ett par Alta, de sistnämnda är mina favoriter eftersom de sitter åt utan att vara ormskinn sas. Men mina Keb är en storlek för stora, så det är svårt att jämföra rättvist, stretchpanelerna är större på dem också.
Naturkompaniet brukar ha många modeller inne, gå dit och testa, prova ordentligt med att sätta dig på huk etc.

Mina äldsta Fjällräven skänkte jag för nåt år sen, de hade 12 år på nacken då och var möjligtvis lite blekta. Mina Alta har jag haft i 6 år, samma med dem, kanske lite blekta (svarta) men inte en enda söm som gått eller några hål.

Jag köpte ett par Lundhags, men sålde dem igen, inte alls som jag förväntat mig.

Svårt att säga, jag har ett par Keb och ett par Alta, de sistnämnda är mina favoriter eftersom de sitter åt utan att vara ormskinn sas. Men mina Keb är en storlek för stora, så det är svårt att jämföra rättvist, stretchpanelerna är större på dem också.
Naturkompaniet brukar ha många modeller inne, gå dit och testa, prova ordentligt med att sätta dig på huk etc.

Mina äldsta Fjällräven skänkte jag för nåt år sen, de hade 12 år på nacken då och var möjligtvis lite blekta. Mina Alta har jag haft i 6 år, samma med dem, kanske lite blekta (svarta) men inte en enda söm som gått eller några hål.

Jag köpte ett par Lundhags, men sålde dem igen, inte alls som jag förväntat mig.

Det är just Alta och Keb jag tittat på! Tycker att Keb är lite snyggare men att Alta kanske ser mer åtsittande ut. Känns verkligen värt att köpa något som är lite dyrare men hållbart!

Jag bor i mina byxor från Fritidsfabriken, tycker att de är hur bra som helst :up: Är 165 och ca 54-55kg, så lite större än dig dock. Jag har xs på mina byxor därifrån, men de finns i xxs också.
Har gått många mil i mina Silence Pro, genom grantätningar och annat, under hela jaktsäsongen och de ser fortfarande nya ut. Priset är klart fördelaktigt också ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 546
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka