Jag älskar Arraks nya byxor (har precis köpt mitt andra par) och Nordwands från Fritidsfabriken (har slitit ut ett par av dem) :) .

Byxor ja, vad ska man ha? Har haft vinthund nu i flera år men är tillbaka i dalmatinervärlden igen, med mer träning och tävling, och då är väl inte träningstights utan fickor det bästa valet :). Jag är kort och liten, 160cm och 50 kilo. Provade ett par engelssons st 34 i går men dom var alltför långa, och det skulle inte bli bra att korta av dom heller. Hur är arraks byxor, både i storlek och bekvämlighet? Har ni andra tips?

Jag har Lundhags Traverse i stl. 34. Jag är 151 cm och har sytt upp dem ca. 6-7 cm (det var inte svårt trots att det var remmar och grejer), så de borde vara lagom i benlängd för dig.

Svårt att säga, jag har ett par Keb och ett par Alta, de sistnämnda är mina favoriter eftersom de sitter åt utan att vara ormskinn sas. Men mina Keb är en storlek för stora, så det är svårt att jämföra rättvist, stretchpanelerna är större på dem också.
Naturkompaniet brukar ha många modeller inne, gå dit och testa, prova ordentligt med att sätta dig på huk etc.

Mina äldsta Fjällräven skänkte jag för nåt år sen, de hade 12 år på nacken då och var möjligtvis lite blekta. Mina Alta har jag haft i 6 år, samma med dem, kanske lite blekta (svarta) men inte en enda söm som gått eller några hål.

Jag köpte ett par Lundhags, men sålde dem igen, inte alls som jag förväntat mig.
Jag har slitit ut ett par Keb, har gillat dom riktigt mycket så behöver ett par nya. Är Alta liknande med mycket stretch?

Jag har slitit ut ett par Keb, har gillat dom riktigt mycket så behöver ett par nya. Är Alta liknande med mycket stretch?
Alta har stretch på sidorna vid höfterna och i knävecken tror jag det är. G1000 resten, men de är lika sköna enligt mig eftersom stretchen sitter på rätt ställe.

Stretchen slits ju mycket fortare än G1000, så jag ser ingen nackdel med det.

Alta har stretch på sidorna vid höfterna och i knävecken tror jag det är. G1000 resten, men de är lika sköna enligt mig eftersom stretchen sitter på rätt ställe.

Stretchen slits ju mycket fortare än G1000, så jag ser ingen nackdel med det.
Låter bra, stretch på rätt ställe är bara bra men det behöver inte vara för mkt. Får prova dom helt enkelt!

Jag är 160 cm och väger ca 45 kg, och har Nordwand pants från Fritidsfabriken i stl XXS. Alla andra liknande byxor jag provat har varit alldeles för stora. De är jättesköna och har bra kvalité för det priset tycker jag.

Ååh, jag vill också ha tips! Är 170 lång, väger cirka 80 kg och har en stor (fantastisk) röv som gärna vill ha plats utan att man behöver skyla baken när man sätter sig ner. Har ett par Lundhags nu men de är hopplösa och jag måste alltid tänka mig för med resten av klädseln och se till att jag har tillräckligt långa tröjor som går över baken. Skitirriterande.

Ååh, jag vill också ha tips! Är 170 lång, väger cirka 80 kg och har en stor (fantastisk) röv som gärna vill ha plats utan att man behöver skyla baken när man sätter sig ner. Har ett par Lundhags nu men de är hopplösa och jag måste alltid tänka mig för med resten av klädseln och se till att jag har tillräckligt långa tröjor som går över baken. Skitirriterande.

Jag har samma problem med Lundhags, men på mig sitter ITABs byxor skitbra!

Jag har flera olika av Engelssons jaktbyxor och det har aldrig varit problem med hållbarheten (alla är i drift fortfarande). Samma sak för särbon och han sliter betydligt mer på grejorna än vad jag gör.

Nu fick jag ett par byxor från engelssons i st 34, bara skicka tillbaka då dom är så stora att dom bara rasar rakt ner! Får leta vidare då

Jag kör Chevaliers arizona pro pants och gillar dem väldigt mycket, finns på XXL bl.a. om du skulle vilja testa? Jag gillar verkligen resåren och tycker att de sitter hyfsat nära utan att bli tighta. Storlekarna är åt det mindr ehållet skulle jag säga, har strl 40 på dem men drar 36-38 i HMs storlekar.

Har visserligen inte provat Fjällräven eller fritidsfabriken. De sistnämnda tycker jag ser ut att sitta lite konstigt på modellen, men det kanske är bättre i verkligheten.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 546
Senast: alicegard
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka