Byxor som kasar upp

mnementh

Trådstartare
Jepp, hur löser ni de problemet? Skaffar ett par byxor som passar bättre eller? :p Mina är i läder och det förvärrar ju problemet en aning. Newtons lag gäller inte på dessa :crazy: Blir tokig på dem och börjar fundera på att konstruera något tie down liknande för dem. :mad:

Även om man har snygga boots vill man ju inte visa skaften hela tiden...

Sv: Byxor som kasar upp

På hööks har de "Joddy Clips", elastiska fotremmar som håller byxorna på plats.

Ja, hittade dem sent om sider. Eftersom jag är ganska händig när det gäller lädersömnad tänker jag försöka mig på något som ser lite snyggare ut :) Återkommer med resultaten om intresse finns :p

Först o främst så måste alltid vanliga jeans eller byxor man rider i vara extra långa och sedan så brukar huvudproblemet vara att man sitter o kniper med sina knän :angel:

//E

Ah, men jag sitter i en portugesa så att inte ha någon friktion alls mot lår/knän är fysiskt omöjligt. Och att det är läder mot läder gör inte friktionen mindre heller precis. I vanliga jeans som jag ridit i hittills är det inga som helst problem...

DE är ju skönt att dom inte kasar neråt iallafall hela tiden... :rofl:
Förlåt jag kunde inte låta bli.... Vill ju vara som Bill.:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 449
Senast: Silver Girl
·
Utrustning Ja som rubriken lyder.. hur uppfattar ni era MH kängor? ¨ Jag har just fått hem ett par som primärt skall funka att ha på sig i...
Svar
5
· Visningar
1 390
Senast: Amelia
·
M
Träning För att göra en sak klar direkt! Detta inlägg gäller INTE Harry. Så ni behöver inte börja fundera om vi fått problem :crazy: I...
2
Svar
20
· Visningar
2 654
Senast: Mount Never Rest
·
Övr. Djur Här är svaret jag fick: Lagen gäller för alla!! Men jag har hittat kryphålen :( Hon säger: Föreskrifter är fullt bindande medan...
Svar
5
· Visningar
2 150
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur