Byte till kristaller...

E

emjo

det bästa jag gjort!:bow: :bump: :bow: :bump:

Ja nu överdriver jag lite men det är verkligen bra!

Det luktar väldigt lite (hade pussi kompakt innan), är smidigt att bära hem, lätt att göra rent, sprids inte i hela lägenheten och kissarna gillar det verkligen!:banana:

Sv: Byte till kristaller...

Jag håller inte med dig, men sen beror säkert det på hur mycket ens katt kissar!

Hur länge räker en påse med kristeller om du jämför med det du hade innan.
Räker det längre?

*kl*

Jag håller med!! Kanon!!

En påse räcker till två katter i en månad, jag har dock bara en katt och byter en gång i månaden. Det är verkligen hygieniskt och luktar igenting. Däremot är det hiskeligt att rengöra.

*kl*

Jag håller med!! Kanon!!

En påse räcker till två katter i en månad, jag har dock bara en katt och byter en gång i månaden. Det är verkligen hygieniskt och luktar igenting. Däremot är det hiskeligt att rengöra.

Vad menar du med hiskeligt att rengöra?
Jag tycker att det är superlätt att göra rent i lådan, tar typ halva tiden mot "förr"!

Jag har Pussi Kompakt nu och är nöjd, men det här gör mig nyfiken! Mamma som jobbar på ICA berättade dessutom för ett tag sedan att kristaller har blivit jättepopulärt och att alla lovordar det, men sedan läste jag på en internetsida att alla kristaller inte alls är bra utan det är ett speciellt märke som gäller, och då la jag ner planerna på att byta till kristaller eftersom det kan vara svårt att få tag på just DET märket. Speciellt i den här hålan. :crazy:

Men vad köper du för märke? Är det någon prisskillnad jämfört med Pussi Kompakt? Är det drygt eller går det åt mycket? Det här låter intressant som sagt!

Jag köper freash and easy från Best Friend, jag tror att det är den "vanligaste" sorten den finns i alla fall i vanliga mataffärer.

Det finns två varianter för en katt (ca 69:-) och två katter (ca 89:-). Båda skall räcka ca en månad.
Jag har två små så jag köper den stora förpackningen men fyllar inte på allt utan sparar lite så att jag kan fylla på med fräscha kristaller lite då och då.

Pussi kompakt är nog lite billigare i längden, men det man vinner på det tycker jag är värt den skillnaden!

Och när jag bytte så gick det superbra, hållde bara en tunt lager vanlig sand över och det var aldrig nåt problem!

Okej det låter ju bra. Men hur fungerar det här med kristaller egentligen då? Jag är inte helt insatt i det, känner jag.

Kristallerna kapslar in kisset och håller kiss och lukt borta, bajset får du plocka bort.

Vad menar du med hiskeligt att rengöra?
Jag tycker att det är superlätt att göra rent i lådan, tar typ halva tiden mot "förr"!
Att det luktade förfärligt illa. Jag har en kastrerad hankatt och han hade gått i lådan ca en månad. Dock har jag ett slutet badrum, alltså inga fönster man kan öppna och vädra ut... Jag fick springa ut och andas ett par tre gånger :eek:

Men i övrigt är det ju så lättskött att det kan vara värt det.

Du tar bara bort bajset (jag spolar ner det för det fastnar knappt några kristaller på det) och kisset struntar du bara i.

Du tömmer lådan ca en gång i månaden.

Det luktar ingenting. Jag hade Pussi kompakt innan, som jag var nöjd med, men det går inte att jämföra, det här är verkligen NOLL lukt :)

Köper samma märke som emjo, på Willys. Dock har de bara för två katter där.

Emjo, är det samma fast bara en mindre förpackning för en katt?

Då är jag med! :)
Tur att jag kan vädra i mitt badrum då!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 896
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka