marrissparris
Trådstartare
Gjorde (tydligen) dumheten att byta försäkringsbolag på min häst som jag haft a1-försäkrad i Agria i åtta år(sen jag köpte henne som sexåring). Jag har utnyttjat försäkringen två ggr under dessa år och då var det en vrickning och en svårbehandlad mugg. Detta var för flera år sedan. Bytte till Dina i september -11 då de var billigare. Nu i början av mars så blir hästen ryggöm och trots ett par veckors vila så blir det inte nämnvärt bättre så jag besöker ATG-kliniken. Där görs en hältutredning och en ryggröntgen där de upptäcker att häster har två närliggande tornutskott, Kissing Spines:/ Hon behandlas i ryggen med kortison och återbesök bokas. När kliniken skickar in direktregleringspappren så får de till svar att Dina ersätter 0 kr(!). Jag får istället en faktura från kliniken på 9800kr med mig hem. Är övertygad att det blivit något missförstånd så jag kontaktar Dina så fort jag kommer hem´- av de får jag till svar att de inte kan ersätta då de inte vet om skadan funnits där före nuvarande försäkringens början. Förklarar att hästen ALDRIG har haft ryggproblem/blivit behandlad i rygg. Får till svar att jag kan skicka in en överklagan om jag inte är nöjd med beslutet. Såklart jag gör och även min veterinär försöker få tag på handläggaren som då är sjuk under en hel vecka . I dag fick jag tag på handläggaren för att få reda på vad som händer men får till svar att ärendet påbörjats men nu är det en annan som är handläggare på "mitt fall". Hon var inte där men enl tidigare handläggaren så skulle deras veterinär kolla upp mera innan de bestämmer sig. Blev redigt förbannad och talade om att jag har betalat in för en dyr försäkring vet a1 i 120000kr och inte kan uttnyttja den. Istället har jag fått betala 9800kr och har en älskad häst ståendes i hagen som jag inte har råd att behandla... Har sagt åt dem att ringa min veterinär snarast. Någon som kan ge mig ett råd om hur jag ska gå vidare?