Byta utlämningsställe för paket (Postnord)

Jag är skitsur på apotea, som brukar leverera i ett ögonblick typ. Brukar beställa med smartbox om jag behöver ha grejjerna asap, men ibland med MTD om jag inte har lika bråttom. La en beställning i onsdags kväll och la det på MTD och räknade med leverans kanske redan på fredagen men absolut lördagen. Men nä, inget paket pålördagen. Så, räknade med en påse på dörren idag måndag. Men näe! Alltså, får jag paketet i morgon tisdag så är det uppe i 6 leveransdagar. Tumme superner-ner.
Apotea rekommenderar för övrigt denna app för spårning av paket. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.unifaun.minapaket&hl=en . Inser nu när jag tittar på google play att det finns triljoner (nåja) med 'spåra-ditt-paket-appar. Ack, jag saknar nästan monopol-postverket AB. :crazy:
 
Jag har PostNords ombud knappt 100 m från porten. DHL hos Preem drygt 1.5km hemifrån (vissa DHL skickar till mitt PostNord ombud ingen aning om varför) Schenker på Statoil lika långt hemifrån åt andra hållet. Tack och lov har zooplus som jag köper kattsand/mat nu infört att man kan notera att de lämnar utanför dörren. Innan fick jag sitta och vänta och ringa konstant så chauffören inte påstod att de försökt ringa på och ingen var hemma. Oroar mig inte för stöld, 60 liter kattsand och 10 kg kattmat (PostNord är inte glada när de behöver släpa det uppför min branta trappa så nu slipper jag se deras sura personer) är näppeligen särskilt attraktivt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Höll på att få ett gäng paket returnerade precis för jag inte hämtade dem. Enda orsaken det löste sig var att postnord skickade ett sms...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 786
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
44 078
Senast: Klara
·
Äldre Fick detta på mailen och undrar om någon går på sånt här längre och betalar in summan det som står nästan längst ner " m, de enda pengar...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp