Byta utlämningsställe för paket (Postnord)

Antar att några av er som skrivit här bor på landet och har lantbrevbärare.
Är ni medvetna om att man kan boka så att lantbrevbäraren tar med sig paketen hem till er? https://www.postnord.se/ta-emot/postutdelning/boka-lantbrevbaring
Min brevbärare påstår att man måste vara hemma och ta emot det, att de inte får ställa av det - om man inte har ett företag, för då kan man avtala med dem om att ställa av det.
PÅ min tid för 5 år sen kunde man skriva en fullmakt som låg på kontoret så alla som körde den linjen kunde läsa. Mycket smidigt om man hade 4 stora däck som tog nästan hela utrymmet bak i skåpet. Jag hade några såna kunder , mycket uppskattad av både de och mig.
 
PÅ min tid för 5 år sen kunde man skriva en fullmakt som låg på kontoret så alla som körde den linjen kunde läsa. Mycket smidigt om man hade 4 stora däck som tog nästan hela utrymmet bak i skåpet. Jag hade några såna kunder , mycket uppskattad av både de och mig.
Min lantbrevbärare sa att det endast är företagare som kan lämna såna fullmakter.
Ingen blir gladare än jag om det är fel...
(ska leta lite i appen nu, har ett paket som når ombudet i morgon...)
 
Ibland kan det ju funka att skriva in ett meddelande om vilket utlämningsställe man vill ha, om inte möjligheten finns i checkouten. Är väl få mindre butiker som har den funktionen interagerad, däremot kan de i regel ändra manuellt i samband med att paketet ska skickas.
 
@TinyWiny var i appen beställde du hemkörning?
Det verkar bara vara de paket som är beställda från inköpsstället med hemleverans som går att beställa hemkörning med i appen vilket är knas i sig att man behöver göra eftersom det är hemkörning man har beställt och det förlänger leveranstiden med ett par dagar. Då skickas paketet först till ett utlämningsställe, hämtas där igen dagen efter, tillbaka till postkontoret och levereras sedan dagen efter igen. Insåg det dagen efter och tänkte skriva i tråden men minnet...

(Förövrigt ställde sig brevbäraren och tutade trots att de skulle lämna paketet utan leg/påskrift.)
 
Jag kan bara välja det på företagspaketen.
Eller om jag betalat för det (såklart).

(Ja har lantbrevbärare.)
Aha, det förklarar saken
Det verkar bara vara de paket som är beställda från inköpsstället med hemleverans som går att beställa hemkörning med i appen vilket är knas i sig att man behöver göra eftersom det är hemkörning man har beställt och det förlänger leveranstiden med ett par dagar. Då skickas paketet först till ett utlämningsställe, hämtas där igen dagen efter, tillbaka till postkontoret och levereras sedan dagen efter igen. Insåg det dagen efter och tänkte skriva i tråden men minnet...

(Förövrigt ställde sig brevbäraren och tutade trots att de skulle lämna paketet utan leg/påskrift.)
Jag gissar att de gör som de brukar göra, de tänker nog inte på ifall något paket ska lämnas utan.
 
Det verkar bara vara de paket som är beställda från inköpsstället med hemleverans som går att beställa hemkörning med i appen vilket är knas i sig att man behöver göra eftersom det är hemkörning man har beställt och det förlänger leveranstiden med ett par dagar. Då skickas paketet först till ett utlämningsställe, hämtas där igen dagen efter, tillbaka till postkontoret och levereras sedan dagen efter igen. Insåg det dagen efter och tänkte skriva i tråden men minnet...

(Förövrigt ställde sig brevbäraren och tutade trots att de skulle lämna paketet utan leg/påskrift.)
Jag har inte fått längre leverans tid när jag bokat tid för hemkörning? Har kunnat boka hemkörning tidigare än paketet kan hämtas hos ombud (har funnits det som alternativ i appen).
 
Jag har inte fått längre leverans tid när jag bokat tid för hemkörning? Har kunnat boka hemkörning tidigare än paketet kan hämtas hos ombud (har funnits det som alternativ i appen).
Så var det inte här förut heller. Då när jag skrev i tråden för en vecka sedan var första gången det blev längre leveranstid. Innan har paketet levererats direkt hem.
 
Så var det inte här förut heller. Då när jag skrev i tråden för en vecka sedan var första gången det blev längre leveranstid. Innan har paketet levererats direkt hem.
Konstigt! Jag har fått två paket för typ 2 veckor sedan och då fanns första möjliga hemleveranstid innan jag kunde hämta hos ombud.
 
Jag har fått en notis i appen + sms när jag beställt paket med hemleverans om att jag kan välja leveranstid/dag.
det var inte paket med hemleverans i mitt fall
Men det går ju ändå bra att få hem det med lantbrevbäraren om man beställer det så.
 
Jag har fått en notis i appen + sms när jag beställt paket med hemleverans om att jag kan välja leveranstid/dag.

Samma här. Men bara för tunga paket. De små paketen kommer till närmsta ombud.


Allmän reflektion:
Jag beställde på Apotea för ett tag sedan och då kom det direkt hem, stod utanför dörren på morgonen.

Verkar vara rätt olika hur det funkar, och det är inte så himla lätt att veta med alla olika leveransföretag.
 
Samma här. Men bara för tunga paket. De små paketen kommer till närmsta ombud.


Allmän reflektion:
Jag beställde på Apotea för ett tag sedan och då kom det direkt hem, stod utanför dörren på morgonen.

Verkar vara rätt olika hur det funkar, och det är inte så himla lätt att veta med alla olika leveransföretag.
Apotea har väl ngt dånt leveransval? Min sambo beställde också och det kom tidigt på morgonen.
 
Samma här. Men bara för tunga paket. De små paketen kommer till närmsta ombud.


Allmän reflektion:
Jag beställde på Apotea för ett tag sedan och då kom det direkt hem, stod utanför dörren på morgonen.

Verkar vara rätt olika hur det funkar, och det är inte så himla lätt att veta med alla olika leveransföretag.

Låter som PreMo/MTD.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Höll på att få ett gäng paket returnerade precis för jag inte hämtade dem. Enda orsaken det löste sig var att postnord skickade ett sms...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 786
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
44 078
Senast: Klara
·
Äldre Fick detta på mailen och undrar om någon går på sånt här längre och betalar in summan det som står nästan längst ner " m, de enda pengar...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp